נתניהו לקראת הפגישה עם טראמפ: "חייב שיקול דעת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפגישה הצפויה שלו עם נשיא ארה"ב דולנד טראמפ ולדרישות 'הבית היהודי' ואמר: "מחייב מדיניות של שיקול דעת" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וטראמפ ( צילום: קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבקר (ראשון) לפגישה הצפויה שלו עם נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ ואמר: "הפגישה הראשונה שלו כנשיא ארה"ב ושלי כראש ממשלת ישראל".

נתניהו התייחס לפגישה בפח ישיבת הממשלה השבועית ואמר: "מחר אצא לוושינגטון להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. אנחנו מכירים שנים רבות, אבל זוהי הפגישה הראשונה שלו כנשיא ארה"ב ושלי כראש ממשלת ישראל, וזו פגישה חשובה מאוד גם לביטחון ישראל, גם למעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל שהולך ומתחזק, וגם לאינטרסים הלאומיים הכוללים שלנו".

ראש הממשלה סיפר כי: "לקראת הפגישה אני מקיים בימים האחרונים דיונים רבים עם ראשי מערכת הביטחון, המל"ל, משרד החוץ וכמובן התייעצויות נוספות. אני שומע ומבין שיש התרגשות גדולה לקראת המפגש הזה, עם כל מיני מוטיבציות מאחוריה.

"אבל המוטיבציה שלי היא אחת בלבד: השיקול העליון שלי הוא לדאוג קודם כל לביטחון מדינת ישראל, לחזק את הברית האיתנה עם ארה"ב, לחזק אינטרסים לאומיים אחרים שלנו שקשורים בטבורם בעוצמת הקשר עם ארה"ב. זה מחייב מדיניות אחראית, זה מחייב מדיניות של שיקול דעת - וכך אני מתכוון לנהוג. אני ניווטתי את היחסים בין ישראל לארה"ב באופן מושכל, ואמשיך לעשות זאת גם עכשיו".

כזכור, בימים האחרונים יוצאים ב'הבית היהודי' בקמפיין הקורא לראש הממשלה לא להעלות את 'עיון המדינה הפלסטינית בפגישה עם נשיא ארצות הברית החדש.

לקראת סיום דבריו התייחס נתניהו לדיווחים על אפשרות למנות את סלאפ פיאד לתפקיד בכיר באו"ם ואמר: "לפני ימים אחדים העלו בפניי את האפשרות למינויו של סלאם פיאד לתפקיד באו"ם. אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל ואי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר