מעשה נורא

הגר"י זילברשטיין סיפר: דיברו באמצע התפילה ונפטרו בתוך השנה

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין הביא מעשה נורא שהתרחש בבית הכנסת 'זכרון משה' - שלושה צעירים שדיברו בתפילה - לא השלימו את שנתם (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבי יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

סיפור מחזק במיוחד שסופר על ידי חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, מובא בעלון התורני "קול ברמה".

"מעשה נורא התרחש לפני שנים בבית הכנסת המפורסם 'זכרון משה' בירושלים, ועל פי הדברים ששמעתי אודות מעשה זה מגיסי מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, הופכים הדברים להיות חמורים עוד יותר", מספר הגר"י זילברשטיין.

"בשטיבלאך 'זכרון משה' שומרים היטב על הלכות בית הכנסת, ולא מדברים באמצע התפילה. ברם, בקצה בית הכנסת, עמדו שלושה אנשים צעירים שלא שמרו על התקנה, ושוחחו ביניהם. הדבר הפריע לאחד מוותיקי בית הכנסת, הרב קובלסקי זצ"ל, שנפטר לפני חודשים אחדים.

"הוא ניגש אליהם והסביר בדרכי-נועם את הפגם הגדול שיש בשיחת-חולין בבית הכנסת, באמצע התפילה. הרב קובלסקי אמר להם עוד, שאנשים אחרים עלולים ללמוד ממעשיהם, וכך תופרע התפילה, וקדושת בית הכנסת, בצורה חמורה".

הרב זילברשטיין המשיך וסיפר כי שלושת הצעירים לא הגיבו כיאות וזילזלו בדבריו. הרב קובלסקי לא אמר מילה, אבל בתפילה הבאה ניגש אליהם בשנית, וחזר על דבריו, וביקש שיפסיקו לשוחח באמצע התפילה. גם הפעם הגיבו הללו בצורה לא נאותה.

"הרב קובלסקי לא התייאש, וניגש אליהם פעם שלישית", מספר הגר"י, "משהגיבו גם הפעם בחוצפה, אמר להם הרב קובלסקי: תראו, אני כהן, והנני מודיע לכם שלאחר שהנכם מקשים את עורפכם, וממשיכים לדבר, ואינכם משגיחים בדבריי, יהיה קשה לי לכוון עליכם בברכת כהנים".

"הסוף המר היה", ממשיך לספר הגר"י זילברשטיין, "ששלושת הצעירים הללו ששוחחו באמצע התפילה, לא הוציאו את שנתם, רח"ל, וכולם נפטרו באותה שנה בגיל צעיר.

"סיפרתי את הדבר למרן הגר"ח קניבסקי, ושאלתיו, איך היה מותר להרב קובלסקי לומר להם שלא יכוון עליהם בברכת כהנים; הרי מי שעושה כך גם לא יכול להוציא את יתר המתפללים, כמובא בשו"ע? ושנית, כיצד מסבירים את העונש הקשה שניחת עליהם, רחמנא ליצלן?".

"ואמר מרן הגר"ח, שהתשובה לשתי השאלות היא אחת, וכרוכה באיסור החמור של חילול קדושת בית הכנסת", מספר הרב זילברשטיין, "אמנם בדרך כלל, אמר מרן הגר"ח, אסור לעשות זאת, וכנ"ל, אבל מאחר והרב קובלסקי רצה ללמדם לקח על ההתנהגות הבלתי-הולמת שלהם, עשה מה שעשה בברכת כהנים".

"ויתכן", מציין הרב זילברשטיין, "שגם הגזירה הנוראה שניחתה עליהם היתה בגלל חילול הקודש והמקדש, וסירובם העיקש, שנכפל-ונשלש, להפסיק לדבר באמצע התפילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר