הפיטורים המפתיעים

כך הושפל המלמד בחיידר לעיני תלמידיו: "הם היו המומים"

מלמד בתלמוד תורה "תורת יעקב" בב"ב הופתע כשהמנהל נכנס לכיתתו, צעק עליו לעיני התלמידים ופיטר אותו. "הוא חש מושפל", מספרים מכריו. כעת גם משכורתו נשללה ממנו משום מה (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין כל קשר לכתבה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

הרב י' עבד בשנה האחרונה כמורה ללימודי חול בתלמוד תורה 'תורת יעקב' ברחוב הרב הירש בבני ברק. בחודש שעבר הוא פוטר על ידי מנהלו. כאילו לא די בכך, מתברר כי גם משכורתו האחרונה תישלל ממנו.

מכריו של הרב י' מספרים ל"כיכר השבת", כי פיטורין אלו לוו בהשפלה כואבת מצידו של המנהל הרב אברהם תורג'מן. "באחד הימים", הם מספרים, "נכנס מנהל התלמוד תורה לכיתתו של הרב י', צעק עליו לעיני תלמידיו וביקר אותו מולם כשהם נותרים המומים. הרב י' חש מושפל כפי שלא חש מימיו".

בסיום השיעור נקרא הרב י' לחדר המנהל, וזה הודיע לו כי הוא מפוטר ללא שימוע וללא הודעה מוקדמת מראש - כך לטנת מקורביו. הוא נדרש להפסיק להופיע בתלמוד תורה בתום החודש ואכן כך נהג.

הסאגה לא תמה: לאחר שהרב י' חדל להופיע בתלמוד תורה, הוא קיבל שיחת טלפון ממזכירות הת"ת: "מדוע אתה לא מגיע לעבודה?", הוא נשאל למרבה הפתעתו, והשיב כי פוטר על ידי המנהל הרב תורג'מן. בתום בירור קצר הסתבר, כי המנהל לא עדכן את יתר העובדים וההנהלה בדבר הפיטורין.

באותה השיחה נאמר למלמד, הרב י', כי לא זו בלבד שהוא מפוטר אלא אף לא יקבל את משכורתו האחרונה שלכאורה מגיעה לו בדין.

עו"ד אילן הלפרין, מומחה לדיני עבודה, מקרקעין (אזרחי ומסחרי) מסביר ל"כיכר השבת": "ככלל, יש לפטר עובד רק לאחר הזמנה לשימוע וביצוע שימוע כדין, על ידי מי שמוסמך לפטר את העובד. על השימוע להיעשות כדין ובנפש חפצה, ומטרתו להביא לגישור בין הצדדים והמשך העסקתו של העובד".

עוד הוא אומר, כי "במנותק ממקרה זה, כללי הפיטורין מופיעים בחוק. אם לא נעשה שימוע, הפיטורין אינן כדין, והמעביד חשוף לתביעות העובד, בכפוף לצווי הרחבה במשק או לחוזים כלליים או פרטניים ובהתאם לכל מקרה לגופו".

בימים האחרונים שלח המלמד מכתב מעורך דין, בו הוא דורש את משכורתו האחרונה. הרב תורג'מן סירב להגיב לדברים, ולכשיגיב יפרסם "כיכר השבת" את תגובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר