מצילים את זהר; "אנו חייבים עוד מנות דם בדחיפות"

בבית חולים בפרו מאושפזת צעירה ישראלית בת 22 שנדבקה בחיידק אלים. בני משפחתה עושים מאמצים לספק לה מנות דם מישראלים המטיילים באזור: "חייבים את עזרתכם"(בריאות)

זוהר בבית החולים (צילום: שאטרסטוק)

בבית חולים בלימה, בירת פרו שבדרום אמריקה, מאושפזת במצב קריטי זהר כץ (22), צעירה מקיבוץ יטבתה בערבה שיצאה לטיול בפרו אך הותקפה בחיידק אלים. אביה של זהר פנה לישראלים המטיילים בדרום אמריקה בבקשה שיתרמו דם מסוג A מינוס, A פלוס ו-AB. שעשויים להציל את בתו.

ברוך (בוקי) כץ, אמר ל-ynet כי בתו אושפזה תחילה במרפאה מקומית, אך בסיוע הביטוח הרפואי העבירו אותה לבית חולים וכעת הם זקוקים בדחיפות למנות דם.

"עובר עלינו גיהינום לא קטן, בתחילה זוהר חשבה שיש לה איזה שפעת. היא רק אמרה שהיא מרגישה לא טוב ושמופיעים לה שטפי דם על כל הגוף. המצב שלה התחיל להידרדר במהירות. זהר נדבקה בחיידק שמשמיד את מערכות הדם שלה מבפנים, ותוקף את כדוריות הדם האדומות".

האב סיפר עוד: "הוורידים שלה החלו להתפוצץ והחלו לה בעיות ראייה, כדי לעזור לה היא זקוקה לתרומות דם רבות כדי להחליף לה דם".

אנשי הקהילה היהודית בפרו מסייעים למשפחה וחבריה הגיעו לבית החולים ותרמו מנות דם. "היינו בהלם מהמהירות שבה קיבלנו עזרה", סיפר האב.

רב חב"ד בלימה, שניאור זלמן בלומנפלד, פנה לשגרירות הישראלית בעיר וציין כי ארגון חרדי מישראל מעוניין לשלוח את הדם הנחוץ. הדבר כרוך באישורים של משרד הבריאות, בית החולים ורשויות נוספות, והדבר נבדק כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר