"ההתייצבות משרתת אותם"

"הגייסים הצליחו, נשימתי נעתקה": צפו בכנס נשות 'הפלג'

אלפי נשים השתתפו בכנס "הפלג הירושלמי" נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס. המרצה סיפרה על בן שהתגייס לגבעתי, וגרמה למשתתפות לפרוץ בבכי. "כיכר השבת" עם תיעוד מתוך האירוע (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: "מאמע")

אלפי נשים מ"הפלג הירושלמי" מכל רחבי הארץ, התכנסו אמש (ראשון) לכנס חיזוק וגיבוש שנערך בבנייני האומה בירושלים בראשותם של רבניות ומורות, שנשאו דברים ברוח ההשקפה המאפיינת את הגר"ש אוירבך. בתיעוד שמתפרסם באתר "מאמע" נראית אחת המרצות מתמקדת בנאום מיוחד על סיפורו של בן ישיבה שנכנע לפיתויי הגייסים החרדים, ולבסוף "נפל לרשתם".

המרצה מקריאה את מכתבה של האם חרדית, שמגוללת את ההבטחות של הצבא ל"יוסי בן הישיבה", כי "הכל יהיה על פי ההלכה, אוכל מהודר ועוד". לפי המכתב: "הסברנו לו כי הכל שקר וללא כיסוי, אולם הדברים נפלו על אוזנים ערלות. אין לתאר את התקופה הקשה שעברנו, יוסי היה מנותק ומבולבל ובטוח שההבטחות יקוימו".

חלק מאלפי הנשים בכנס (צילום: "מאמע")

"הגייס נתן לו אולטימטום שהוא חייב להחליט תוך שבועיים, בכיתי לפניו שלא ייתן להם תשובה חיובית והפגשתי אותו עם בחור שכבר נפל לצבא השמד שסיפר לו שהכל שקר. בהסכמתו לקחנו אותו למורינו ראש הישיבה רבי שמואל אוירבך ששמע אותו בסבלנות רבה, והסביר לו שאם ייקח את התפקיד שמציעים לו הרי הוא בגדר חוטא ומחטיא את הרבים וכשותפו של ירובעם בן נבט רחמנא לצלן".

"יוסי הפסיק לענות לטלפונים של הגייסים, וביקש פסק זמן. לבסוף ענה להם תשובה שלילית. חשבנו שהגייסים שכחו ממנו, אולם לתדהמתנו ולשברון ליבנו יוסי שיתף אותנו יום אחד כי גייס הצליח לשכנע אותו לחתום על טופס הצטרפות ל'גבעתי'.

את הרגע הזה לא אשכח לעולם. הבן שלי מתייצב לצבא? נשמתי נעתקה. לא היו לי מילים. בעלי קיבל את הבשורה בקושי רב וראה שדבריו נופלים על אוזניים אטומות". המרצה המשיכה לתאר את הקושי הרב ואת ה"גזירה הנוראה שלוכדת בחורים צעירים ותמימים".

(צילום: "מאמע")

לאחר מכן, הוקרן סרטון בו נראה פעיל הפלג שנעצר לפני כשנה בחשד למעורבות בקמפיין "הציידים", שחיזק את הנשים בהשקפת הפלג הירושלמי לפיה אין צורך להתייצב ו"יש לעמוד בגאון מול הרוחות הרעות".

בהמשך, הוקרן סרטון הסברה נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס, כאשר בין היתר הוסבר כי "מעשה התיצבות הבחור משרת את התוכנית הזדונית של צבא השמד". במצגת הוקרן סרטון בו נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו פוגש חיילים חרדים המספרים לו על ההתמודדויות שלהם מול הרחוב החרדי, וכן קטעים ממאמרי השקפה ואידיאולוגיה בעיתון "הפלס", זאת במטרה לחבר את ציבור הנשים לעמדה הנחרצת נגד ההתייצבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר