פרשת חשבוניות הדלק

בנו של האדמו"ר נשלח לחמש שנות מאסר

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית אמסטרדם, גזרה חמש שנות מאסר על דוד מורגנשטרן, בנו של הרבי מקוצק זצ"ל, שהורשע בפרשת הונאה בענף הדלק (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית אמסטרדם, גזרה היום (שני) חמש שנות מאסר על דוד מורגנשטרן, שהורשע ביוני 2016 בפרשת הונאה בענף הדלק.

על פי כתב האישום ביצע מורגנשטרן שהינו בנו של הרבי מקוצק זצ"ל ומשמש מרבני בית המדרש כיום, הונאת מס תוך ביצוע עבירות של הלבנת הון.

מורגנשטרן, על פי כתב האישום, גזל יחד עם שותפיו מאות מיליוני שקלים וסכומי מס הכנסה בסך מליארדי שקלים נוספים.

בן האדמו"ר הורשע בעבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון. בנוסף, נגזרו עליו 15 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 400 אלף שקל, חילוט רכב מרצדס וחילוט של 13 אלף שקל שנתפסו ברשותו בעת מעצרו.

השופטת מציינת כי המעשים בתיק "הינם כה חמורים והפגיעה בקופה הציבורית היא כה קשה, עד כי קשה לגזור גזירה שווה בין מקרים אחרים בהלכה הפסוקה לפרשה זו".

השופטת הוסיפה כי מדובר "במי שנטל חלק פעיל בתוכנית עבריינית להונאת מס רחבת היקף בסכומים עצומים, וזאת לאחר תכנון ובאופן שיטתי. הכסף שנגרע מהקופה הציבורית כתוצאה ממעשי הנאשם לא הושב. הנאשם לא הביע חרטה ועל אף שיכול היה לעצור את פעילותו בכל רגע נתון – לא עשה כן".

בגזר הדין כותבת השופטת כי מורגנשטרן הוא איש ממולח וערמומי שידע לשטות בחוקריו תקופה לא קצרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר