המריא לוושינגטון

ראש הממשלה: "בפשטות - אני אנווט, אני אוביל"

על רקע הביקורת מימין על דבקותו ב'שתי מדינות', בחר נתניהו להשתמש במשפט המיתולוגי של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין לאחר שניצח בבחירות וחשש מחתרנותו של שמעון פרס (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו, אתמול. בישיבת הממשלה (צילום: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה, שהמריא היום (שני) לארצות הברית לפגישתו הראשונה עם הנשיא דונלד טראמפ, אמר טרם ההמראה: "הנשיא טראמפ ואנוכי רואים עין בעין את האיומים וההזדמנויות באזור. היה דיון יסודי מעמיק בקבינט אתמול ובסוף הדיון אמרתי בפשטות - אני אוביל ואני אנווט".

"זה מה שאני מתכוון לעשות - להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית לטובת האינטרס הלאומי ולטובת כל אזרחי ישראל", חזר והדגיש נתניהו. "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בוושינגטון, שם אפגש עם נשיא ארה"ב טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה רקס טילרסון ומנהיגים בקונגרס ובסנאט. הברית תמיד הייתה איתנה מאוד והיא עומדת להתחזק עוד יותר. נדבר גם על שדרוג הברית החזקה הזו בהרבה מאוד תחומים".

בני הזוג נתניהו, בשדה התעופה בדרך לוושינגטון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

שר החינוך ו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, דווקא הפתיע היום בהבעת תמיכה - רשמית - בנתניהו, בנאומו ב'כנס ירושלים': "אדוני ראש הממשלה, אנחנו סומכים עליך, אנחנו מגבים אותך במאה אחוז בשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית בארץ ישראל. בשם עם ישראל כולו אני מאחל לך - לך לשלום ושוב בשלום".

"ראש הממשלה נתניהו יוצא לשליחות היסטורית. בשם עם ישראל כולו אני מאחל לו - חזק ואמץ".

לשר האוצר משה כחלון היה חשוב להדגיש בנאומו באותו כנס: "אני בעמדות של הליכוד, אני איש ימין, ואני לא צריך על כך תעודת כשרות מאף אחד".

לגבי פגישתו הקרובה של נתניהו עם טראמפ אמר כחלון: "יש מצד אחד הזדמנות גדולה אבל אסור לשכוח שהזדמנויות אפשר גם להחמיץ. יש לנו עכשיו ידיד בנשיאות ארה"ב ועלינו להיות מאוד זהירים ורגישים. צריכים ללכת על אסטרטגיה. אני מגבה את ראש הממשלה וסומך עליו שיעשה את הטוב ביותר. הוא מנוסה יותר מכולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר