בשורה לבני ברקים

המהפך הושלם: פרדס כץ הופכת לחלק מבני ברק החרדית

אחרי שנים של גידול חרדי בשכונות צפון בני ברק, הן הופכות לחלק אמיתי מהעיר החרדית: העירייה אישרה תקציב של מאות אלפי ש"ח לקירוי שיחבר את השכונות לעיר בשבת, ויאפשר טלטול (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בני ברק. ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

נושא הטלטול בשבת ממרכז העיר בני ברק לאזור שכונת קריית הרצוג, נחשב לאורך השנים כאחת הבעיות המעיקות ביותר על תושבי העיר. אלפי משפחות המתגוררות בבני ברק נמנעו מלארח ולהתארח בשכונות שבאזור קריית הרצוג בשל הקושי שלא לטלטל עגלות ילדים וחפצים כמו גם לעבור בציר ז'בוטינסקי המפריד בין השכונות לעיר עצמה.

אלא שכעת, לאחר שנים ארוכות של ניסיונות לפתור את הבעיה, אישרה וועדת המשנה העירונית לתכנון ובנייה בראשות יו"ר הוועדה וממלא מקום ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין את הקמתו של קירוי עילי בצומת ז'בוטינסקי-החלוצים, לכל רוחב הכביש. הדבר ייאפשר מעבר וטלטול בשבת כהלכה מתוככי העיר אל השכונות קריית הרצוג ופרדס כץ, תוך חציית ציר ז'בוטינסקי שנידון כ"רשות הרבים".

את הבקשה לטפל בנושא הובילו כלל רבני העיר בני ברק, ובפרט רבני שכונת קריית הרצוג שעמדו על יישום הפתרון ההלכתי של הקמת גשר למעבר הולכי רגל או קירוי עילי.

הקירוי עליו סוכם יורכב כגשר שילוט והכוונת תנועה, מה שיהפוך את מעבר החצייה למבוי מקורה המאפשר טלטול מצד לצד, ללא חשש חילול שבת.

ראש העיר חנוך זייברט הוביל בישיבת מועצת העיר האחרונה את ההחלטה להקצאת תב"ר בסך 800,000 ש"ח להקמת הקירוי, זאת לאחר חודשים ארוכים של תיאום עבודות מול נת"ע המבצעת לאורך הציר את עבודות הקמת הרכבת הקלה.

הרב רובינשטיין אמר כי "זהו תיקון היסטורי ויום בשורה לבני ברק ולקדושת השבת הנשמרת ברחובותיה. היום הזה מחברת העיר בני ברק את שכונות צפון העיר ולאורך ציר ז'בוטינסקי באמירה עירונית מקצועית וערכית כאשר העיר כולה הופכת לעיר אחת על כל חלקיה בעירוב אחד ללא כל חשש ופקפוק"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר