פרסום ראשון

הרב אליהו אילוז מונה לאחראי על הכשרות הארצית

לאחר מספר חודשים בהם החזיק בתפקיד הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ולאור בקשתו למנות אחראי אחר, נבחר הרב אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא, לאחראי על הכשרות הארצית (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליהו אילוז (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: במשך מספר חודשים, הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי דוד לאו, היה הרב האחראי על מערך "רבנות לכשרות הארצית". הרב לאו לא רצה לשמש בתפקיד, ול"כיכר השבת" נודע כי בהצבעה טלפונית אישרו חברי מועצת הרבנות הראשית את מינוי הגאון רבי אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא, לתפקיד.

לפני מספר חודשים הוסמך הגר"ד לאו להיות אחראי על מחלקת 'כשרות ארצית', מחלקה שהיא הגורם המוסמך והאחראי להעניק תעודות כשרות לכל המפעלים, בדגש על משחטות, שממוקמים באזורים בהם אין מועצות דתיות, אך הרב לאו התנגד לשמש בתפקיד כיוון שטען שאינו יכול לחתום על תעודות כשרות כשאינו מכיר באופן אישי את המפעלים לגביהם ניתנת הכשרות.

מצב דומה היה בעבר עת סירב הרב הראשי להמשיך לחתום על תעודת הכשרות בעיר ירושלים בזמן שלא היו רבנים לעיר והעביר את סמכות החתימה הזמנית לגאון רבי שמעון אליטוב שחתם על התעודות עד למינוי הרבנים הראשיים לירושלים.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות אמר הרב לאו כי "נכון להיום מועצת הרבנות הראשית לישראל מינתה אותי כאחראי הרבנות על הכשרות הארצית. כבר מספר פעמים הודעתי שאיני מעוניין להמשיך בהסדר זה וחובה עלינו למצוא רב שייקח את האחריות לכשרות זו".

בהמשך דבריו הסביר הרב מדוע אינו רוצה בתפקיד: "מי שאומר את זה, פשוט לא מכיר את המצב ולא מבין בכשרות. אתה מגיע למקום ואתה צריך להכיר את המפעלים, להבין את הבעיות הכרוכות בהם, אין לשכוח שמדובר במפעלים שכבר עכשיו מתחילים לייצר לפסח".

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר משאל טלפוני בין חברי מועצת הרבנות, הגאון רבי אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא, נבחר לתפקיד. מולו התמודד רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו.

הרב לאו סיכם את הדיון בנושא ואמר כי "לא שררה אני נותן לכם. מי שמקבל את זה על עצמו, שום שררה אין בזה. שום רווח כספי אין בזה. זו עבדות אמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר