הצבעים נחשפו

כך ייראו סימוני הבריאות על אריזות המזון

הסימונים יופיעו בעוד כשנה על גבי מוצרים שיש בהם עודף מלח, סוכר ושומן רווי. משרד הבריאות מפרסם היום את החלוקה לצבעים לפי קטגוריות, ואת התכנית בעלת 3 השלבים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Sophie Gordon / Flash 90)

משרד הבריאות חושף היום (שלישי) את המדבקות, שבעוד כשנה יופיעו על אריזות של מוצרי המזון. מוצרים בריאים או שאינם מזיקים יסומנו בירוק ומוצרים המכילים רכיבים מזיקים יסומנו באדום.

על פי החלטת הוועדה שהוקצה לשם כך במשרד, "המוצרים יסומנו בהתאם לקריטריונים שילכו ויוחמרו בשלושה שלבים: בשלב הראשון, שיחל בינואר 2018, יסומנו מוצרים באדום אם יכילו מעל 800 מ"ג נתרן ו/או 22.5 גרם סוכר ו/או 6 גרם שומן ל-100 גרם מוצר מוצק; או למוצר נוזלי: מעל 100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו/או 3 גרם שומן רווי ל-100 גרם".

"בשלב השני שיחל ביולי 2019, הקריטריונים יוחמרו כדי למעט בנתרן במוצרי מזון נוזליים: יסומנו מוצרים עם יותר מ-500 מ"ג נתרן, 15 גרם סוכר ו-5 גרם שומן רווי ב-100 גרם מוצר מוצק ועד 100 מ"ג נתרן, 5 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי ב-100 גרם מוצר נוזלי".

"בשלב השלישי שיחל בדצמבר 2020, הקריטריונים יוחמרו עוד יותר כדי למעט בנתרן במוצרי מזון נוזליים: יסומנו באדום מוצרים עם מעל ל-400 מ"ג נתרן, 10 גרם סוכר ו-4 גרם שומן רווי ל-100 גרם מוצר מוצק. במזון נוזלי יסומנו מוצרים עם מעל 100 מ"ג נתרן, 5 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי". יצוין, כי על הפרסום ב-ynet בסימון הירוק אין כיתוב, בשונה מהסימונים האחרים.

הסימונים השונים

ממשרד הבריאות נמסר, כי הסימון הירוק יינתן למוצרים שיעמדו בקריטריונים שייקבעו על ידי ועדת מומחים. כמו כן, גודל הסימונים על גבי האריזה ייקבע ביחס לגודל הלוגו.

לדברי שר הבריאות יעקב ליצמן: "הכרזנו על מהלך לעידוד תזונה נכונה ומסקנות ועדת האסדרה במזון קבעה סימון למוצרי מזון, שאותו נחיל בקרוב. אני מאמין בתהליך הזה וביכולת ליצור שינוי אמיתי בהרגלי התזונה של אזרחי ישראל. מניעת תחלואה חשובה לא פחות מרפואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר