אהרנוביץ´: "השוטרים לא אשמים"

לא יאמן: "כנסת הציונים" מוחה על הפגיעה בגאב"ד

הכנסת דנה הבוקר בפגיעה בגר"ט וויס, על פי הצעתו של הרב אמסלם שנשא נאום קצר ומרשים בדבר חובת המחאה של היהודי בגדול בתורה. השר אהרונוביץ גילה בתשובתו שלמשטרה יש תמונות של רושמי כתובות הנאצה

הגאב"ד על רקע הכנסת. (פלאש 90 ועזרא לנדאו)

היום בשעות הבוקר נשא ח"כ הרב חיים אמסלם נאום בהצעה לסדר היום בנושא: הפגיעה בכבוד גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. בדבריו תקף הרב אמסלם את העובדה שביזו תלמידי חכמים.

"אדוני היו"ר, אדוני השר, חבריי חברי הכנסת", קרא אמסלם, "היום אינני מעוניין להתפלמס על לגיטימיות ההפגנות למען השבת, על נחיצותם, או על יעילותם או נזקם, אבל אני רוצה מעל במה זו לצטט את הנאמר בגמ' שבת קיט ע"ב, אמר רבי יהודה: לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים, שנאמר (דברי הימים ב לו) ויהיו מלעיבים במלאכי האל-הים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד לאין מרפא. מאי עד לאין מרפא? - אמר רב יהודה אמר רב: כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו.

"ובשו"ע יו"ד סי' רמ"ג סעיף ו': עון גדול הוא לבזות תלמידי חכמים או לשנאותן, וכל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא, והוא בכלל: כי דבר ה' בזה (במדבר טו, לא).

"ולכן אני רוצה לומר שתי מילים: אני מוחה. אני מוחה על הפגיעה בכבוד התורה ובכבוד גדול בתורה הרב טוביה וייס אב"ד העדה החרדית שכבודו נפגע, ועם הפגיעה בכבודו נפגע גם כבוד התורה, ועל כך אני מקיים את חובת המחאה".

מעניין אם הגאב"ד עצמו היה חותם על מחאה שכזו, מעל בימת הכנסת הציונית.

במענה לדברי הרב אמסלם, אמר השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, כי "בתאריך 14 בנובמבר, התקיימה הפגנת חרדים מול מפעל אינטל בירושלים, ההפגנה אושרה מראש וניתן לה רישיון. היערכות המשטרה הייתה בצירים ובסמוך להר חוצבים. לאחר שההפגנה הסתיימה, מאות חרדים שנותרו במקום החלו צרים על המפעל תוך גרימת נזק לדלתות החיצוניות, דבר שחייב התערבות משטרתית לפיזור המתפרעים וביצוע מעצרים".

"לקראת השבת האחרונה לא הוגשה בקשה לקיום האירוע ולאור זאת נערכה המשטרה באופן שונה. כוחות הוכנסו לתוך המפעל וכוחות נוספים שהו סמוך להר חוצבים. לאחר שהמפגינים החרדים החלו לדפוק על דלתות המפעל ולנענע בחוזקה את הגדר המקיפה את המפעל, נאלץ הכוח המשטרתי לצאת אל מול המפגינים ולהדוף אותם משערי המפעל ולהרחיקם מהגדרות. לאחר הגעת כוחות נוספים נהדפו המפגינים לתוך השכונות החרדיות והסדר הוחזר על כנו. במהלך האירוע לא היו נפגעים ונעצרו 3 אנשים בגין הפרת הסדר".

"יש לציין, המשיך ואמר השר, "כי במהלך האירוע השוטרים כלל לא הבחינו בנוכחותו של גאב"ד העדה החרדית, הרב טוביה וייס. בנוסף, בניגוד לטענות, לא היה שימוש מצד המשטרה באמצעים כלשהם לפיזור המון, אלא המפגינים הוזזו מהמקום, תוך כדי התקדמות השוטרים לעברם, ללא שימוש בכוח או באלימות".

"לאחר האירוע נתגלה כי באזור הר החוצבים נכתבו כתובות כנגד הרב טוביה וייס והעדה החרדית, כתובות אלה תועדו על-ידי המשטרה ונפתחה בנושא חקירה על מנת לנסות לאתר את החשודים במעשה. לא ידוע לי על כתיבת שם השם על הכביש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר