לרציניים בלבד

ללמוד באוניברסיטה העברית בלי תעודת בגרות?

האונבירסיטה היוקרתית הכירה בכך שהציבור החרדי נחסם עד כה עקב תנאי הקבלה, והחליטה שלא לפספס את הכשרונות הרבים שנמצאים במגזר. אז איך בלי תעודת ובגרות ופסיכמוטרי אפשר להתקבל? (לימודים, שיווקי)

ללמוד באונבירסיטה העברית בלי תעודת בגרות? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שנת הלימודים הבאה באונירסיטה העברית לא רחוקה, והאוניברסיטה היוקרתית פותחת את שעריה גם עבור הציבור החרדי.

עד כה הציבור הדיר רגליו מהאוניברסטאות עקב תנאי הקבלה שדרשו תעודת בגרות ופסיכמוטרי,שיצרו מחסום בלתי עביר בדרך לתואר ראשון.

ההעדפה למכללות יצרה בעייתיות עקב שכר הלימוד הגבוה משמעותית משכר לימוד אוניברסטאי. בנוסף, גם בדרך לחיפוש קריירה אחרי התואר, קיבלו בוגרי המכללות תעדוף נמוך לעומת בוגרי האוניברסיטה.

האונבירסיטה העברית הכירה בכך שהציבור החרדי נחסם עד כה עקב תנאי הקבלה, והחליטה שלא לפספס את הכשרונות הרבים שנמצאים במגזר.

המכינה החרדית הקדם-אקדמית

המכינה החרדית הקדם-אקדמית של האוניברסיטה העברית היא למעשה הזדמנות אמתית עבור הציבור החרדי בדרך להשכלה גבוהה וקבלה למקצועות המבוקשים.

המכינה אינה עבור שלוחה של האונבירסיטה, או מסגרת שונה. סגל המרצים הינו של האוניברסיטה העברית ועם סיום המכינה הקבלה היא לאונבירסיטה העברית לכל דבר.

חשוב להדגיש שהקבלה לכל חוג לימודים באוניברסיטה מותנה בהתאם להישגים במכינה, וכאן באים לידי ביטוי הכשרונות וההשקעה של כל תלמיד ותלמיד.

המכינה מותאמת לבאופן מיוחד לציבור החרדי ולכן הלימודים מתקיימים בשעות אחה"צ והערב במשך השבוע, למשך שנה. בנוסף, הלימודים הנפרדים במכינה יתקיימו במבנה ייעודי בסמוך לקמפוס הר הצופים.

כאשר המטרה הראשית של המכינה היא להקנות ידע וכלים שיסייעו להצלחה בלימודים האקדמאיים, ובכך לסגור את הפער באופן סופי בין הסטודנט החרדי לשאר האוכלוסייה לקראת תחילת התואר הראשון.

בנוסף, במכינה החרדית יקבלו התלמידים יחס וליווי אישי כדי להכין אותם בדרך הכי טובה שאפשר להמשך הלימודים בתואר בו יבחרו, בעצמם או לאחר ייעוץ והכוונה לתואר.

שכר לימוד ומלגות

השכר לימוד באוניברסיטה מסובסד על ידי המדינה, ועל כן הוא זול משמעותית מאשר לימודים במכללה. בנוסף, לימודים באוניברסיטה מהווים מקפצה גבוהה בהרבה יותר מאשר בוגרי מכללות, כל שכן באוניברסיטה יוקרתית כמו העברית.

בנוסף, בכל שנה עמותת ידידות טורנטו תומכת במלגות לזכאים על-פי קריטרונים שונים, וגם יינתנו במכינה מלגות שכר לימוד בהתאם למצב הסטודנט החרדי.

כך שהתשובה לשאלה: איך ללמוד באונבירסיטה העברית בלי תעודת בגרות? היא פשוטה: תעודת הגמר של המכינה החרדית מחליפה את תעודת הבגרות בקבלה לאוניברסיטה העברית, ויותר מזה: בעדיפות ניכרת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר