הפוסטר והסערה

התיק על כרזת 'נתניהו והחבל' נסגר מחוסר אשמה

סטודנטית ערבייה מ'בצלאל' הסעירה את המדינה לפני כחודשיים לאחר שפרסמה כרזה מסיתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. היום נודע כי התיק נגדה נסגר (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפוסטר המסית (צילום: מתוך פייסבוק)

הפרקליטות החליטה היום (שלישי) לסגור את התיק נגד הסטודנטית מ'בצלאל' שעיצבה את הכרזה שעוררה סערה בה נראה ראש הממשלה בנימין תלייה עם חבל תלייה, בשל חוסר אשמה.

כזכור, לפני כחודשיים הופיע על קירות האקדמיה היוקרתית שילוב בין תמונת נתניהו וחבל תלייה. כעבור כמה שעות, הוסר הפוסטר מהקירות. יממה אחר כך נחקרה במשטרה סטודנטית ערבייה שלומדת בבצלאל, בחשד להסתה.

זמן לא רב אחרי האירוע הזה, נתלו ברחבי בצלאל פוסטרים נוספים עם ציורים פרובוקטיביים של ראש הממשלה נתניהו, לצד הכיתוב: "ככה זה טוב, היועמ"ש?". ביום שלמחרת תלמידי בצלאל הפגינו והשביתו את הלימודים לשעתיים במחאה על הורדת הכרזות וחקירת המשטרה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה אז, כי "חופש האמנות אינו חופש להסתה. זהו כישרון אמנותי להסית ולרצוח". גם ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה, אמר כי "חופש הביטוי הוא חשוב והכרחי, אך אין מקום לעשות בו שימוש כדי להסית לפגיעה במנהיגי ציבור מימין או שמאל. את נתניהו נחליף באמצעים דמוקרטיים בלבד".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "הוחלט לסגור מחוסר אשמה את התיק נגד הסטודנטית שאחראית למיצג, וכי הדבר נעשה על דעת פרקליט המדינה שי ניצן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר