ראש בראש

טראמפ נגד רוסיה: "על מוסקבה לעזוב את חצי האי קרים"

המתיחות מחריפה: מוסקבה הציבה טיל שיוט ושלחה ספינת ריגול לארה"ב, והנשיא האמריקני דונלד טראמפ קרא למוסקבה לצאת מחצי האי קרים ולהשיב את השליטה באזור לאוקראינה (חדשות,עולם)

הנשיא טראמפ. ארכיון (צילום: JStone / Shutterstock)

המתיחות גוברת: דובר הבית הלבן שון ספייסר התייחס הערב (שלישי) לעימות בין רוסיה לאוקראינה, ואמר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מצפה שמוסקבה לא תסלים את האלימות באוקראינה. ההודעה של ארה"ב מגיעה לאחר שמוקדם יותר דווח כי ספינת ריגול רוסית נצפתה שטה סמך לחוף המזרחי בארה"ב.

כמו כן, דווח כי כמה מטוסי קרב רוסיים התקרבו בשבוע שעבר למשחתת אמריקנית בים השחור. לפי גורמים אמריקניים "התקריות היו לא בטוחות ולא מקצועיות" והוסיפו כי מקרים כאלה יכולים לגרום בטעות לתאונה.

במהלך התדרוך היום, אמר ספייסר כי הנשיא טראמפ סבור שעל רוסיה להשיב את השליטה על חצי האי קרים לאוקראינה. ההודעה האחרונה של הבית הלבן יחסית תמוהה, שכן הנשיא האמריקני הבטיח לשקם את היחסים בין ארה"ב לרוסיה אותם הרס - לטענתו - הנשיא האמריקני הקודם ברק אובמה.

כזכור, טראמפ הצהיר לא אחת כי במהלך כהונתו הוא ישקם את יחסי המדינות. במקביל, במסגרת קמפיין הבחירות טענו תומכיה של הילרי קלינטון כי לטראמפ עסקים ברוסיה, ואפשר שאלו יפגעו באינטרסים של ארצות הברית.

בתוך כך, נראה שהיחסים בין מוסקבה לוושינגטון מתערערים. היום דווח בניו יורק טיימס כי רוסיה החלה לעשות שימוש בטילי שיוט חדשים - המהווים הפרה חמורה של ההסכם להגבלת נשק שנחתם בין המדינות בסוף המלחמה הקרה.

עוד דווח הערב מפי גורמים בכירים בארה"ב כי ספינת ריגול רוסית נצפתה שטה סמוך לחוף המזרחי של ארה"ב. על פי הדיווח ב"פוקס ניוז", הספינה הרוסית היא הראשונה שנצפתה באזור מאז נכנס לתפקידו הנשיא דונלד טראמפ. על פי ההערכות, הספינה שטה במרחק של כמאה קילומטרים מחופה של מדינת דלאוור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר