מרתון פגישות חשובות

הלילה פגישת נתניהו-טילרסון, מחר הפגישה עם טראמפ

טילרסון היה עד לכניסתו לתפקיד מזכיר המדינה, מנכ"ל ענקית אנרגיה ומקורב לפוטין ולערבים, כך שלנתניהו חשוב לשכנע קודם אותו בצורך להקשיח עמדות מול איראן (חדשות, מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו במעון האירוח הרשמי 'בלייר האוס' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

הלילה, ב-1:30 שעון ישראל, יחל ראש הממשלה בנימין נתניהו את פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון, כהכנה למפגש המרכזי המדובר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחר. נתניהו יסעד עם טלירסון בבניין מחלקת המדינה.

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר הערב: "טראמפ מקדם בברכה את נתניהו. השניים ידברו על חיזוק היחסים בין המדינות, על הצורך ביציבות באזור, על האיום מאיראן ועל הצורך להילחם בדאעש ובטרור".

לדבריו, גם על הסכם עתידי בין ישראל לפלסטינים טראמפ ישוחח עם נתניהו "כדי ששני העמים יחיו בשלום. הם ידברו על הדרך להשיג מטרה זו ויקיימו מסיבת עיתונאים משותפת".

ראש הממשלה בישיבת היערכות עם צוותו המקצועי (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

במענה לשאלה אודות העברת השגרירות מתל אביב לירושלים אמר הדובר: "אני לא מתכוון לעקוף את טראמפ בנושא הזה".

כזכור, טילרסון היה עד לכניסתו לתפקיד מזכיר המדינה, מנכ"ל ענקית האנרגיה 'אקסון מוביל' וככזה גם מקורב מאוד למדינות ערב במזרח התיכון ולנשיא רוסיה פוטין, החולשים על מעצמות נפט משלהם, כך שלא מן הנמנע כי לנתניהו חשוב לשכנע דווקא את טילרסון קודם כל בדבר הצורך להקשיח עמדות מול איראן.

לפני כשבוע היה זה טילרסון שהתקשר לנתניהו טרום הודעת הבית הלבן בה נאמר כי "הקמת התנחלויות חדשות תהווה מכשול לשלום", שלאחריה אמר נתניהו כי "לחשוב שאין מגבלות בעידן טראמפ יהיה טעות", בשיחה עם שרי הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר