"לשמור על הסטטוס קוו"

שר הכלכלה אלי כהן נגד פתיחת המרכולים בשבת קודש

שר הכלכלה, אלי כהן, אומר כי המצב הקיים באשר לשמירת השבת במרחב הציבורי, צריך להימשך וכי אסור לחוקק חוקים בנושא. "ללכת בכפיה לא נכון. צריך לשמור על הסטטוס קוו, נקודה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90\)

שר הכלכלה, אלי כהן (כולנו), אומר הבוקר (רביעי) כי המצב הקיים באשר לשמירת שבת במרחב הציבורי, צריך להימשך וכי אסור לחוקק חוקים נוספים בנושא. "ללכת בכפיה לא נכון. צריך לשמור על הסטטוס קוו, נקודה", הבהיר.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי' התייחס כהן למינוי הטרי שלו לתפקיד שר הכלכלה: "עשינו מספר שינויים בנוגע לגובה המס לחברות הייטק והפחתנו מס גם לכלל החברות. בדיוק כמו נשיא ארה"ב, טראמפ, גם אנחנו רוצים שחברות גדולות ישראליות יישארו פה וישקיעו פה. אתם תראו שאחת לשבועיים ייפתחו מפעלים נוספים ונשמור על רמת אבטלה נמוכה".

כהן התייחס לטענות כי הרגולציה בישראל היא זו שמונעת פתיחת עסקים נוספים והישארות חברות מצליחות בארץ: "בישראל יש עודף רגולציה ואני אדאג לכך שלא רק שלא ייכנסו חוקים מכבידים אלא אטפל בהפחתה של עומס רגולציה גם בחוקים קיימים. כמו שנעשה בעסקים קטנים ובינוניים. מדינת ישראל צריכה שר כלכלה ותעשייה במשרה מלאה ובזה אני הולך להיות עסוק. אין לי ספק שיראו עליה בהיקף פתיחת המפעלים ובפריסה גאוגרפית" צופה שר הכלכלה אופק כלכלי חדש".

באשר לתעסוקה בציבור החרדי אמר השר כהן: "אנחנו יודעים שיחסית בקרב הנשים, אנחנו עומדים על 70% נשים חרדיות מועסקות שזה נתון שמתקרב לממוצע הארצי. אנחנו מפעילים בשנה הזו עידוד תעסוקה לחרדים, עידוד מעסיקים להעסיק חרדים. נפגשתי עם יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ בן צור שהעלה את הנושא של האקדמאים החרדים המבקשים להשתלב במקומות עבודה".

שר הכלכלה התייחס לסוגיית שמירת השבת ואמר: "אנחנו צריכים לשמור על הסטטוס קוו. אני נגד הנושא של חקיקה בענייני דת ומדינה. אנחנו במצב שכל אחד יודע מה המקום שלו. אנחנו צריכים להפסיק לחפש את הפלוגתא בין המגזרים. אני באופן אישי מסתדר עם השר דרעי, עם השר ליצמן ועם יתר חבריי בסיעות החרדיות.

"הדבר הזה צריך להפסיק, לבוא ולחוקק חוקים זה מיותר. כפי שהסתדרנו בכל השנים כך צריך להמשיך. לא צריך להפוך את זה לחקיקה. שמירה על הסטטוס קוו, נקודה. אני חושב שמי שחושב ללכת בכפיה, זה דבר שהוא לא נכון, נהפוך הוא".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר