פרשת השחיתות מתרחבת

בכירים בחברות מוכרות חשודים בשוחד לשמעון שר

הפרשה שהרעידה את העיר נתניה לפני כחודשיים רק הולכת ומסתעפת, עם חקירתם בימים האחרונים של ארבעה בכירים בחברות ציבוריות שהתנהלותם מול שמעון שר חשודה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שמעון שר (צילום: Avi Dishi/Flash90)

ארבע מהחברות הגדולות במשק מסתבכות בימים האחרונים במעורבות בפרשת השחיתות בנתניה, עם חקירתם של יו"ר חברת הבנייה 'אשטרום', מנכ"ל 'פז', מנכ"ל 'פרץ בוני התיכון' והמנכ"ל לשעבר של 'דלק ישראל'.

החשד הוא כי יו"ר הוועדה לתכנון ולבנייה בעירייה שמעון שר, שנעצר עם התפוצצות הפרשה לפני כמה חודשים, קידם פרויקטים של חברות בעיר, לכאורה בתמורה להעברת תרומות למוסדות הקשורים אליו.

החקירות לא נעצרו רק בחברות הציבוריות הללו, ועל פי המשטרה נחקרו ארבעה נושאי משרה נוספים בחברות פרטיות. בהודעת הדוברות נאמר, כי "כלל הנחקרים שוחררו בערבות עצמית ובתנאים: עיכוב יציאה מהארץ למשך שלושה חודשים, הרחקה מעיריית נתניה למשך 15 ימים ואיסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. בשל העובדה כי מדובר בחברות הציבוריות הנסחרות בבורסה, משטרת ישראל מעדכנת כנדרש את הרשות לניירות ערך".

במשטרה אומרים כי מדובר בתחילתה של הפרשה וגורמים נוספים מאותן חברות צפויים להיחקר בימים הקרובים.

בהודעת חברת פז לבורסה נמסר: "החברה מודיעה בזאת כי נמסר לה שביום 13.2.17 מנכ"ל החברה נחקר בחשד לכאורה למתן שוחד כנושא משרה בחברה בקשר עם עיריית נתניה. להערכת החברה נושא המשרה הבכירה והחברה פעלו כדין".

מנכ"ל "פז" יונה פוגל התייחס גם הוא לפרסומים ובהודעה שמסר לעובדי החברה כתב: "ערוצי התקשורת מדווחים כעת על שרבוב שמי ושם החברה בפרשה החוקרת התנהלות בכירים בעיריית נתניה. חשוב לי לומר לכם באופן חד משמעי שהחברה ואני פעלנו ללא רבב ועל פי כל דין, וצר לי שמצאו לנכון לשרבב אותנו בפרשה זו. אירוע זה לא צפוי להשפיע על פעילות החברה".

כזכור, בפרשה חשודה גם ראש העיר מרים פיירברג, בעלה אלי, בנה צפריר ועו"ד אברהם גוגיג שנעצרו למשך תקופה כשהפרשה התפוצצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר