תם הסיוט

יש הבנות: המשבר ב'אל על' - הסתיים

ההסתדרות והטייסים הודיעו הבוקר כי הגיעו להבנות עם הנהלת החברה בנוגע למחלוקות ביניהם, זאת לאחר חודשים ארוכים בהם סבלו נוסעי החברה מעיצומי הטייסים (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

לאחר חודשים של מאבק הודיעה הבוקר (חמישי) ההסתדרות כי המשבר בחברת התעופה 'אל על', בין ההנהלה לטייסים, הגיע לסיומו.

בהודעה שפרסם ארגון העובדים נמסר כי "הסתיים המו"מ שנמשך כל הלילה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בסיומו הנהלת החברה והטייסים הגיעו לידי מסמך הבנות בסוגיות שהיו במחלוקת. הצדדים יתכנסו בשעות הקרובות לניסוחים משפטיים". בהנהלת החברה אישרו כי אכן הגיעו להסכמות עם הטייסים.

מהנהלת 'אל על' נמסר: "אנו מברכים על מסמך ההבנות שנחתם הלילה ומסדיר את הסוגיות שהיו במחלוקת בנושא תנאי הפרישה וההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. אנו מתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים קהל הלקוחות אשר נפגעו בתקופה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים כי כעת ניתן יהיה להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות ו-6,000 עובדי החברה".

בין החברה לטייסיה היו מחלוקות עמוקות בנוגע לשכרם ובנוגע לתנאי העבודה של טייסים שחצו את גיל 65, ומבחינה רגולטורית נאסר עליהם להטיס נוסעים, אלא שהם אמורים להמשיך לעבוד עד שיצאו לפנסיה בגיל 67.

נציגת הטייסים, עו"ד אפרת דויטש, הודיעה כבר אתמול שהצדדים הסכימו שהטייסים הוותיקים יהפכו למדריכי טיסה ופקחים וישתכרו שכר בסיס של 45 אלף שקל בחודש. נציגת ההנהלה, עו"ד אפרת בירן ציינה שהמחלוקת העיקרית היא על חישוב שעות הפעילות שהטייסים יתחייבו לעבוד. נציגי הטייסים מוכנים לעבוד תשעה ימים בחודש, אולם ההנהלה דורשת שהחישוב יעשה בצורה שנתית, מאחר שיש חודשים בהם ישנה ירידה בפעילות ההדרכה.

במו"מ הלילה הצדדים הגיעו להסכמה בנושא זה: הטייסים בני יותר מ-65 שיעבדו כמדריכי סימולטור יתחייבו לעשות עד 120 סימולטרים בשנה (כ-10 הדרכות בחודש) וישתכרו כאנשי צוות אוויר (45אלף שקל). הטייסים שיחליטו לפרוש יקבלו מענק מהחברה - 500 אלף שקל לקצין ראשון ו-600 אלף שקל לקברניט. ועד הטייסים יוסיף להם כסף שיגייסו עצמאית. במהלך היום ייחתם חוזה באמצעות עורכי הדין של הצדדים.

כזכור, בחודשים האחרונים הערכה מערכה קשה בין הצדדים כאשר טיסות רבות בוטלו ברגע האחרון לאחר שהטייסים בחרו שלא להתייצב לטיסות בתואנות שונות. החברה ניהלה את המאבק נגד הטייסים גם בכלי התקשורת ואף איימה כי תפעיל חברות זרות שיבצעו את טיסותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר