שגרירי העבר

פניה לסנאט: אל תאשרו את מינוי השגריר הדתי דייויד פרידמן

האם יצליחו חמש שגרירים לשעבר של ארצות הברית בישראל למנוע את מיוניו של השגריר המיועד החדש? לטענתם פרידמן קיצוני מדי ולא מתאים לתפקיד הרגיש והמורכב (מדיני, חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דייויד פרידמן (צילום: באדיבות המצלם)

במכתב שלחו אמש (רביעי) חמישה שגרירי עבר של ארה"ב בישראל לוועדת החוץ של הסנאט האמריקאי, הם מבקשים מהם לא לאשר את מינויו של דייוויד פרידמן לתפקיד השגריר בישראל, לקראת שימוע ראשון שלו בפניהם היום אחר הצהרים.

כזכור, פרידמן, הוא יהודי דתי שנבחר על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד לאחר ששימש במשך שנים כעורך דינו הצמוד. במכתב, שפורסם לראשונה בעיתון 'הארץ', כותבים השגרירים לשע' כי פרידמן נוקט ב"עמדות קיצוניות שחורגות ממדיניות החוץ המסורתית של ארצות הברית וסותרות את היעדים שהציב הנשיא טראמפ מאז כניסתו לבית הלבן", לטענתם.

"לדעתנו, על סמך התבטאויותיו לאורך השנים, אין לו את שיקול הדעת המתאים לתפקיד", הם כותבים.

מדובר בשגרירים דן קרצר, ג'יימס קאנינגהם, וויליאם הארופ, תומס פיקרינג ואדוארד ווקר. הם פותחים את מכתבם בהדגשה כי חשובים להם ביטחונה של ישראל, האינטרסים הביטחוניים של ארה"ב ולפעול לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים.

בהקשר זה, הם מציינים את קביעתו של פרידמן כי "פתרון שתי המדינות הוא אשליה ואת תמיכתו הכספית ארוכת השנים בהתנחלות בית אל.

במכתב מככבות האמירות החריפות של פרידמן בעבר - מחלקת המדינה האמריקנית היא אנטישמית ושחברי ארגון השמאל היהודי-אמריקאי ג'יי-סטריט "גרועים יותר מקאפואים". "אלה אמירות קיצוניות המצביעות על כך שלפרידמן אין את המזג והאיזון הנדרשים כדי לייצג את ארצות הברית כשגריר בישראל", הם טוענים ומבקשים כאמור מחברי הוועדה בסנאט שפרידמן זקוק לאישור מיוניו על ידה, שלא יעשו זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר