"מוקצה מחמת מיאוס"

חברי הכנסת נגד לפיד: "אין לו מה לחפש בשכונה חרדית"

בעקבות "כיכר השבת": חברי הכנסת וחברי עיריית ירושלים החרדים מביעים את זעמם על כוונת מפלגת 'יש עתיד' לקיים כנס דווקא בשכונת בית וגן בי-ם: "יש למנוע פרובוקציות מיותרות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90SH90)

חברי הכנסת החרדים מגיבים לחשיפת "כיכר השבת" לפיה יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד מתכוין לקיים כנס פוליטי בלב השכונה החרדית בית וגן בירושלים, ומזמין את הציבור החרדי להשתתף בו: "שיגלה רגישות ויעביר את הכנסת לשכונה אחרת", הם אומרים.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אומר בשיחה ל"כיכר השבת": "אני שומע ש'יש עתיד' מנסים לעזור לציבור החרדי. ידוע לכולם מה הם עשו בקדנציה הקצרה שלהם, קלקלו הרבה. אין ספק שגם היום, אולי הם קצת מתאפרים, הם מנסים להגיש את אותה אדרת בשינוי אדרת. מדובר באנשים שרוצים לראות אותנו מגומדים".

פרוש קורא לחרדים שלא להתפתות: "לא חושב שצריך לומר ליהודי חרדי שלא להצטרף אליהם ולא להתחבר איתם. הם חיים בדמיונות. מאחר והם עושים את זה, צריך לומר את האמת - שהם אנשים שכל האג'נדה שלהם היא נגד חרדים".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר ל"כיכר השבת" כי הוא "מצפה מח"כ לפיד לנהוג במחשבה תחילה ולמנוע פרובוקציות מיותרות. אני קורא לו להפגין רגישות כלפי הציבור החרדי ולשנות את מיקום הכנס בהקדם".

חשיפת "כיכר השבת", הבוקר

ח"כ מיכאל מלכיאלי אומר: "יש עתיד מעוררת פרובוקציה. צריך לזכור שיאיר לפיד נשאר אותו יאיר לפיד, גם עם המסכות החדשות שלו. אין להם מה לחפש בשכונות החרדיות בירושלים. מוטב שיעזוב את בית וגן ויחפש שכונה חילונית אחרת לקיים את הכנסים שלו".

ח"כ יעקב אשר אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "גם אם לפיד יעשה את הכנס במאה שערים ויחלק טשולנט וקוגל הוא לא יוכל להסתיר את הדברים הנוראיים שעשתה מפלגתו ושעושה אף בימים אלו בהצעות חוק קנטרניות נגד הציבור החרדי, הוא כנראה עדיין לא למד כי הציבור החרדי אינטליגנטי ועם זיכרון ארוך".

לדבריו: "סביר כי נראה עוד פרובוקציות כאלה בזמן הקרוב כי 'דאגה מעושה לעתיד החרדים' זה הדבר היחידי שיש לשר האוצר הכושל לשעבר למכור לבוחריו".

יו"ר סיעת 'דגל התורה' בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר קורא אף הוא ליאיר לפיד לבטל את הכנס בבית וגן. לדבריו בשיחה עם "כיכר השבת", "יאיר לפיד ויש עתיד הם מוקצים מחמת מיאוס בציבור החרדי. אין לו מה לחפש בשכונה חרדית, אין לו מה לחפש בציבור החרדי, אני לא מבין מה הוא מחפש בשכונה חרדית ובאזור חרדי, שילך לו לציבור שמתאים לו, לאזורים שמתאימים לו שקונים את הבלוף הגדול הזה שנקרא יש עתיד ויאיר לפיד".

חבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל (ש"ס) אמר בשיחה עם "כיכר השבת", כי "מוטב שיאיר לפיד ימנע את הפרובוקציה ויעביר את הכנס לשכונה אחרת שמתאימה לציבור שלו. שכונת בית וגן היא שכונה חרדית שבה נמצאות הישיבות הקדושות, ואין לו מה לחפש בה".

ב'יש עתיד' הגיבו לסערה ולא הסתירו את רצונם שהציבור החרדי ישתתף בכנס: "כל חרדי שירצה לבוא מוזמן והוא יופתע אולי לגלות כמה אנחנו מעוניינים ומקווים לקיים אתם שיח שמטרתו להגיע להבנות. אנשים אחים אנחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר