הרב אייל קרים הצהיר אמונים במינויו למועצת הרבנות הראשית

הרב הראשי לצה"ל, הרב אייל קרים הצהיר אמונים בבית הנשיא במינויו למועצת הרבנות הראשית. "עם היכנסי למועצה אני רוצה לאחל לכולנו שנשכיל ונדע גם להאזין" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב קרים אצל הנשיא, הבוקר ( צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אירח הבוקר (ראשון) את טקס הצהרת האמונים למועצת הרבנות הראשית, של הרב הראשי לצה"ל אייל קרים, בנוכחות מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן ובכירי הרבנות הראשית לישראל.

לאחר שהרב קרים הצהיר אמונים בפני הנשיא וחתם על ההצהרה בירך אותן נשיא המדינה ואמר: "יש דברים שנולדים איתם, למשל תאריך הלידה. אתה הרב קרים נולדת בתאריך מיוחד, ביום ז' באדר שעל פי המסורת הוא יום לידתו ויום פטירתו של משה רבינו, העניו שבאדם. משה שחיבר תורה ומנהיגות, חכמה וגדולה, שמים וארץ. אתה עומד כאן היום ולפניך משימת חיים – לחבר. לחבר בין תורה וצבא, בין בתי המדרש לבסיסי אימונים. לחבר בין הרצון של צה"ל ושל רבים בחברה הישראלית לשלב כמה שיותר קהלים בצורה ראויה בצה"ל, לבין הזכות של החיילים בני הציבור הדתי והחרדי וחובתנו לסייע להם – לשמור על אורחות חייהם".

"מלאכת החיבור שלך לא פחות מורכבת מזו של משה רבינו ולמשה הרי לא היו מעליו רמטכ"ל וממשלה ורבנים ראשיים וראשי ישיבות ויועצים וגם לא הייתה לו תקשורת שממתינה להאיר בזרקורים כל תהום ואבן נגף. מצד שני, למשה גם לא היה רמטכ"ל שיעמוד לצידו ולא רבנים ראשיים לעת צרה וקושי, ולא ראשי ישיבות ויועצים שניתן להיוועץ בהם, וגם לא תקשורת שדרכה ניתן גם להעביר מסרים של שיח אמיתי ורצון להקשיב לכל חייל וחיילת. לך יש את כל הכלים החשובים האלה".

לדברי הנשיא: "בשנה האחרונה רבו המשברים והגלים ביחסים שבין צה"ל לראשי הציבור התורני. צה"ל אינו יכול להרשות לעצמו כי האנרגיות של מפקדיו יופנו לזירות כאלו. בטחון ישראל לא מאפשר זאת. שכנינו ומבקשי רעתנו לא יאפשרו זאת ואני שמח שהרמטכ"ל פועל בנושא ואני שמח, הרב אייל, שאתה הוא זה העומד לצדו כפקוד, יועץ ורב".

את דבריו חתם הנשיא בדברים מברכת כהנים ואמר: ״עם מינויך לחבר מועצת הרבנות הראשית ברכותינו ותפילותינו כי יאר ה' פניו אליך ויחונך וכי יישא ה' פניו אליך וישם לך ולכל חיילינו – שלום".

הרב קרים הודה לנשיא על הדברים החמים ואמר: "השמיעה אינה רק זכות אלא חובה. בישראל קיים חופש דיבור הבעיה היא שרק מעטים מוכנים לשמוע ולהקשיב. עם היכנסי כחבר במועצת הרבנות הראשית בישראל אני רוצה לאחל לכולנו שנשכיל ונדע לא רק לדבר אלא גם להאזין, להקשיב, להבין ולהשכיל כדי שנוכל לתקן את הטעון תיקון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר