מכונת להיטים

ארי גולדוואג, המלחין שחתום על השיר הכי מושמע ברדיו החרדי: "חשבתי בכלל על פריד"

"יש תקווה", "עברי אנכי" ו"עם אחד" הם רק חלק משלל התוצרת של מכונת הלהיטים שנקראת ארי גולדוואג. כיצד מצא את עצמו בחור אמריקאי ומלחין חסידי יוצר להיטים דווקא בעברית? (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כילד הוא היה סולן בפרחי מיאמי, ובשנים האחרונות מפתח קריירה אישית כזמר וכיצרן הלהיטים הכי חם במוזיקה החסידית, דוגמת הלהיט "עברי אנוכי" שמסרב לרדת כבר יותר מחודשיים מראש רשימת השירים המושמעים ביותר. הזמר והיוצר ארי גולדוואג מגיע ל"כיכר השבת" לשיחה על קריירה ויצירה.

נקודת המפנה של גולדוואג כמלחין היה הלהיט "יש תקווה", שגם הוא מבוצע על ידי בני פרידמן. "ההשראה לשיר היו שירים כמו "מי שמאמין לא מפחד", חיפשתי ליצור שיר פשוט בעברית עם מסר של תקווה ואחדות ולאחר שכתבתי את הבסיס העברנו את זה למירי ישראלי כדי שתשפר את העברית", מספר גולדוואג ומוסיף בחיוך, "אני כבר מכיר את הישראלים המפונקים שרוצים עברית כמו שצריך".

ארי גולדוואג (צילום: כיכר השבת)

גולדוואג חושף כי כשהלחין את "עברי אנוכי" הוא בכלל חשב על דודו של בני פרידמן, אברהם פריד. "אני שמעתי בראש שלי את פריד מבצע את זה. שלחתי לו אמנם את השיר, אך לאחר שלא קיבלתי תשובה פניתי לפרידמן שהתלהב מיד ולקח את השיר בשמחה".

"אני מלחין מאות שירים, ולכל שיר יש את המזל שלו ואת הזמר שמתאים לו. הקב"ה מכוון איזה שיר הולך לאיזה זמר", אומר גולדוואג כשהוא מסביר מדוע הוא מעביר את הלהיטים שלו לביצועם של זמרים אחרים ולא מבצע אותם בעצמו באלבומי הסולו שלו, שהאחרון שבהם - "עם אחד" - זכה להצלחה נאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר