נלחמים בפיראטיות

מנועי החיפוש יחלו לחסום הורדות פיראטיות

הסכם שנחתם בבריטניה בין חברות התוכן לבין גוגל ומיקרוסופט יביא לכך שתוצאות חיפוש של חומרים פיראטיים יידחקו הרחק מאחור. הערכה: יעזור רק לזמן קצר (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים רבים עושים שימוש במנועי החיפוש של 'גוגל' ו'בינג' של מיקרוסופט, כדי למצוא תוכן פיראטי כמו תוכנות, שירים ומשחקים. חברות התוכן יוצאות במהלך חדש שיפגע משמעותית בדירוג האתרים והתוצאות הפיראטיות על חשבון האתרים החוקיים.

גוגל ומיקרוסופט חתמו בבריטניה על קוד אתי חדש, במסגרתו התחייבו החברות לפגוע בדירוגים של אתרים שמציעים תוכן פיראטי ומפרים זכויות יוצרים, ולתת במקביל עדיפות לאתרים רשמיים ולגיטימיים, שמציעים את אותו תוכן בצורה חוקית. האתרים שמציעים למשל שירים בצורה לא חוקית או קישורים לטורנטים יידחפו הרחק הרחק מאחור, רחוק מעין המשתמש הממוצע ויהפכו ללא רלוונטיים.

הקוד האתי החדש, שייכנס לתוקפו כבר בשבועות הקרובים, הוא הראשון מסוגו בעולם ותקף רק בבריטניה, אולם גורמים בתעשייה מעריכים כי הוא בבחינת פיילוט לשאר העולם. את המהלך הובילו במשותף חברות הטכנולוגיה ביחד עם BPI, איגוד חברות המוסיקה הבריטי, סוכנות הקניין הרוחני של בריטניה ומשרד התרבות הבריטי.

לדברי המארגנים, מדובר לא רק ביוזמה שתמנע פיראטיות ופגיעה בזכויות היוצרים, אלא גם בצעד אבטחתי. אדי לויתן, מנהל סחר בברית הקניין הרוחני של בריטניה, אמר בתגובה ליוזמה: "לפעמים אנשים מחפשים משהו ומגיעים, מבלי שהתכוונו לכך, לאתרים שמציעים תוכן פיראטי. מה שאנחנו רוצים להשיג בעזרת הצעד הזה הוא שמנועי החיפוש יציגו תוצאות אמיתיות. הצעד יגן גם על המשתמשים וגם על היוצרים של התוכן".

מומחי תוכן מציינים כי גוגל ומיקרוסופט אחראיות ביחד על קרוב ל-90 אחוזים מהחיפושים ברשת, כך שפגיעה בתוצאות החיפוש של אתרים 'מפוקפקים' לדעתן, עלולה לגרום בשלב הראשון פגיעה אנושה בתעבורה לאתרים. עם זאת, ההערכה היא שתוך זמן קצר ימצאו לכך האתרים הפיראטיים פתרונות ושיטות לעקוף את ההגבלות החדשות כמו גם מעבר של גולשים למנועי חיפוש אלטרנטיביים שם אין שום הסכם פעיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר