הבית הלבן מגנה את השנאה

גל של אנטישמיות בארה"ב: מאות קברים יהודיים - חוללו

מאות קברים יהודיים חוללו בבית הקברות "חסד של אמת" בעיר סנט לואיס שבמיזורי, ארצות הברית. סגנית דובר הבית הלבן מסרה כי "לשנאה ולאלימות המונעת על ידי שנאה אין מקום במדינה" (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומסך: מתוך טוויטר - Joe Lamie, FOX2now )

גל של אנטישמיות שוטף את ארה"ב: מאות קברים יהודיים חוללו בבית הקברות "חסד של אמת" בעיר סנט לואיס שבמיזורי, ארצות הברית.

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, מאות מצבות הושחתו והופלו לקרקע, בסוף השבוע האחרון, תוך גרימת נזק רב. המשטרה במדינה חוקרת את נסיבות המקרה, אך סירבה להגדיר את האירוע כפשע שנאה ומסרה כי "כל הכיוונים נחקרים".

על פי הדיווחים, קיים תיעוד של האירוע הקשה ממצלמות האבטחה במקום ובבתי עסק בסביבה, ועל פי החשד מדובר בפעולה מכוונת של קבוצת אנשים ולא של אדם יחיד.

בליגה נגד השמצה הגיבו בראיון לערוץ הטלויזיה האמריקני פוקס 2 על חילול הקברים בסנט לואיס: "זה עצוב במיוחד, אנו מכירים אנשים שקבורים שם ויודעים איך המשפחות מרגישות. די כבר. האהובים שלנו מגיעים לכאן כדי לנוח בשלווה. רמת המתיחות בקהילה היהודית די גבוהה".

בעיר גרים כ-60 אלף יהודים מתוכם 600 משפחות שומרות שבת.

במקביל לגילוי הנזק בבית הקברות, שמוגדר אתר היסטורי לא רק עבור הקהילה היהודית, התקבלו אמש איומים טלפוניים על פצצות ב-11 מרכזי JCC - מרכזי קהילה יהודיים, ברחבי ארצות הברית. המרכזים שקיבלו את האיומים פונו. זהו סבב האיומים הרביעי שבוצע בחמשת השבועות האחרונים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", פונו בחודשים האחרונים למעלה מ-40 מרכזים יהודיים לאחר דיווחי שווא על הטמנת פצצות. מרלה כהן, דוברת ארגון JCC, מסרה כי מאז תחילת השנה נרשמו 67 תקריות אנטישמיות ב-27 מדינות בארה"ב ובמחוז אחד בקנדה.

הבית הלבן גינה הלילה את גילויי האנטישמיות במדינה. סגנית דובר הבית הלבן, לינדסי וולטרס, מסרה כי "לשנאה ולאלימות המונעת על ידי שנאה אין מקום במדינה שהוקמה על בסיס ההבטחה לחופש הפרט. הנשיא הבהיר פעמים רבות שפעולות אלה אינן מקובלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר