חשד להתעללות

הוארך בשישה ימים מעצרה של האם ממודיעין עילית

האם שחשודה בהתעללות בבנה החולה בן הארבע וחצי נעצרה יחד עם בעלה בשבת האחרונה ומעצרה הוארך היום (שלישי) בבית המשפט בתל אביב בשישה ימים נוספים (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: תמונת אילוסטרציה, פלאש 90)

מעצרה של האם החשודה בהתעללות בבנה בן הארבע במודיעין עילית הוארך היום (שלישי) בשישה ימים.

האם ובעלה, בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו בשבת האחרונה בחשד שפגעו בבנם הסובל מניוון שרירים. חוקרי המשטרה הציגו במהלך הדיון בהארכת מעצרה מידע ממנו עולה חשד כי האם פגעה בילדים נוספים.

אמש דווח בערוץ 10 כי האם הודתה בחקירה במשטרה בחשדות המיוחסים לה. אב המשפחה מכחיש את החשדות המיוחסים לו.

עו"ד חגית רחמני וייס שמייצגת את האם מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה לאחר הארכת המעצר: "מדובר באישה עם נסיבות חיים קשות. האם טוענת לכל אורך הדרך כי היא דואגת לבריאותו של בנה, שנולד עם בעיות רפואיות מורכבות, וכי כל פעולותיה נועדו לסייע לבנה. האם מכחישה בתוקף כל חשדות שפגעה בבנה".

המקרה הקשה החל כאשר הפעוט, בן 4 וחצי, הגיע מספר פעמים לאשפוז בחודשים האחרונים, אך הרופאים לא הצליחו לגלות מה לא בסדר איתו והוא שוחרר שוב ושוב לביתו. "בכל הפעמים הקודמות התופעות שמהן סבל הילד לא הסתדרו לנו גם אחרי שעשינו לו בירור נרחב מאוד", שיחזרה בראיון ל'ידיעות אחרונות', ד"ר ברקאי שחשפה את הפרשיה. "פשוט לא הצלחנו להבין מה הסיבה לאשפוזים החוזרים. תמיד באיזשהו שלב המצב השתפר והוא הלך הביתה - ואחרי תקופה היה מגיע שוב".

לפני מספר שבועות הילד שב לבית החולים, הפעם במצב קשה מאוד והוא אושפז בטיפול נמרץ כשהוא בסכנת חיים. לאחר שמצבו התייצב הוא הועבר למחלקה של ד"ר ברקאי שלדבריה, הבירורים הרפואיים לא העלו שום סיבה למצבו למעט הרעלה מכוונת. "אז כבר הייתי נחושה: החלטתי שאני לא מוותרת ודורשת התערבות של גורמי אכיפת החוק", היא מספרת.

ברקאי והצוות הרפואי חשדו כי האם סובלת מסתמונת מינכהאוזן - הפרעה נפשית הגורמת לה לפגוע בבנה ולאחר מכן לטפל בו זאת במטרה לזכות באהבתו מחד ובתשומת לב הסביבה מאידך. הם פנו למשטרה ודיווחו על החשדות.

"זה מאוד קשה לחשוב על כך שהורה מתעלל בילד שלו. זה בניגוד לטבע האנושי. אבל במקרה הזה פניתי למשטרה וביקשתי להציב מצלמות", סיפרה ד"ר ברקאי. ביהמ"ש אישר את הבקשה, מחלקת הביטחון של בית החולים יחד עם המשטרה מיהרו והתקינו את המצלמות בחדר בו אושפז הילד וגילו את מה שההורים עשו לו - לפי החשד.

המצלמות הותקנו ביום חמישי, למחרת הם גילו כי האם מחדירה לאינפוזיה של בנה כמויות גדולות של חומרים כימיים ונותנת לו כדורים, האב תועד מתעלל קשות בבנו הפעוט. ביום שבת קודש, לפנות בוקר המשטרה עצרה את ההורים ומעצרם הוארך.

ד"ר ברקאי אמרה כי "לא היה משהו בהתנהגות או במראה שלהם שיכול להעיד על איזושהי בעיה. צריך לזכור שזה אירוע מאוד נדיר, אבל רופאים צריכים להיות מודעים לתופעה הזו כי כשהיא מתרחשת זה הדבר הכי נורא שיכול להיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר