למרות ההתבטאות

ראש המינהל מגבה: "לא מתכוון לפטר את יחיאל לוי"

ראש המנהל הקהילתי יובלים, רוני שרון, התייצב לצד המנהל יחיאל לוי ואמר: "אני מגבה אותו. זו פליטת פה וייתכן כי הוא יינזף, אבל אני מגבה אותו ולא מתכוון לפטר אותו" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
קריית יובל. ארכיון (צילום: Abir Sultan/Flash90)

ראש המנהל הקהילתי יובלים, רוני שרון, התייצב הבוקר (שלישי) לצד מנהל המנהל יחיאל לוי שהוקלט בפרשת "לחנוק את החרדים" ואמר: "אני מגבה אותו. זו פליטת פה וייתכן כי הוא יינזף בשל כך אבל אני מגבה אותו ולא מתכוון לפטר אותו".

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי', טען שרון כי ההקלטה ארוכה יותר, "ההקלטה ארוכה יותר חבל שלא השמעתם את כולה" אמר ולשאלת המראיין סיפר כי אינו יודע עם התקיימה השיחה בה התבטא יחיאל לוי. אני לא יודע עם מי התקיימה השיחה".

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

לעצם ההקלטה של לוי, הגיב שרון "אין להנהלה כוונה לייבש את החרדים. האיש צריך להישאר בתפקיד, זו פליטת פה וכנראה שיקבל נזיפה אבל אני מגבה אותו במאה אחוז. לכולם יכולה לקרות פליטת פה כזו. זה לא טוב שהוא אמר את זה וזה לא קורה פה" הוא ניסה להסביר את דבריו של לוי "הוא ניסה להסביר משהו לגבי הבר ולקחו קטע מסוים מההקלטה וזה מה שפרסמו"

כשעודכן תוך כדי שידור כי שר החינוך נפתלי בנט ביקש לזמן את האיש לשיחה וכי יש חברי מועצה חרדים שאמרו שהמינהל לא יקבל שקל, ענה שרון: "הם מאיימים כבר שלוש שנים, זה לא חוקי שלא נקבל שום תקציב. לא דיברתי עם ברקת הבוקר עדיין, אני חושב שחיפשו אותי מלשכתו. אני לא עובד עירייה ואף אחד לא יכול לשלוט עלי.

"אני מתנדב ונבחר ציבור, נבחרתי לפני 4 שנים על ידי הציבור. בעיות של חרדים חילונים יש בכל העיר לא רק ביובלים. אתם לא מנהלי מינהלים אתם מפיצים רק מה שעוזר לקדם את האג'נדה שלכם וזה בסדר".

כשנשאל האם הוא בעד בנית בית כנסת בקרית יובל, ענה במה שנראה כהתחמקות "אם יש צורך, למה לא". אך עם זאת כשנשאל על בתי ספר וגנים חרדים הוא טען שזה לא בתחום אחריותו אלא רק באחריות העירייה: "אנחנו פותחים עכשיו בית ספר ממלכתי דתי וזה מספיק" ומשם זה הגיע למשפט הבא "בתי"ס וגני ילדים בשום פנים ואופן לא ולא בגלל שזה חרדי או חילוני אלא כי קודם כל צריך לפתוח לציבור הנוכחי שגר בשכונה ואחר כך אם יש מקום אז לחשוב על זה".

בהמשך טען כי הסיבה לאי מציאת פתרון נעוצה בחברי המועצה החרדים "אם חברי המועצה החרדים לא היו דוחפים את האף שלהם, היינו מסתדרים. בגלל שהם דחפו את האף ולא הסכימו להגיע לפשרות, זה המצב היום והמצב היילך ויחמיר לפי מה שחברי המועצה אומרים" כשנשאל האם ראש העיר גם יאמר את המשפט הזה לגבי חברי המועצה החרדים, אמר "כולם יודעים את זה. אם הם לא היו דוחפים את האף שלהם הכל היה בסדר היום בקרית יובל וזה היה מקרין לכל העיר".

עם זאת הוא הסתייג: "הם עושים עבודה מצוינת אבל בקטע הזה של חרדים חילוניים הם מלבים את האש במיוחד החבר הנהלה החרדי שיושב אצלנו שבא לשרת את האינטרסים החרדים. אם הייתי בצד שלו הייתי עושה את מה שהוא עושה".

על הטענות כי ישנם סרטים המוקרנים בסמוך לבית רב השכונה הוא אומר "מאז ומעולם היו הקרנות סרטים בבית טיילור. אני תומך במנכ"ל שלי. הבעיה היא לא רוני וחברי המועצה אלא הציבור החילוני והחרדי שחיים פה. הכי אני רוצה שיקרה, שיחיו בהרמוניה ויפסיקו להאשים אחד את השני ויפסיקו להתערב באיך שהשני חי. זה אומר שאם תרצה ללכת לבית הכנסת אף אחד לא יגיד לי מילה וחצי מילה וכך גם מי שהולך לסרט. אני לא רואה סיבה להפסיק את הסרטים בשבת".

לסיום הוא אומר "אני שומר מצוות ושומר שבת אין פה עניין של דת. כשמור שבת יש לי בעיה רגשית עם זה שיש סרטים בשבת אבל יש צורך של הציבור" אמר.

ח"כ יעקב אשר, אמר בתגובה לדברים: "מברך את ברקת על דרישתו לפיטורי מנהל המתנ"ס. העירייה מחויבת להשעות אף את יו"ר יובלים רוני שרון שמלבה שנאה ואף גיבה את ההתבטאות המחפירה. הדג מסריח מהראש...".

שלמה גליק מסר בתגובה: "כל מה שרוני שרון אמר, שקר וכזב. השמצה מסכה ובזויה מתוך מטרה לסלף את דברים ברורים. היתה החלטת הנהלה לפני שנה להפעיל סרטים בשבת. אם זה היה מאז ומעולם, לא היה צריך החלטה חדשה. המינהל הקהילתי לא נותן שקל לציבור החרדי בהחלטת הנהלה והכל מגובה בפורטוקלים. רוני שרון עושה דברם של תנועות 'קרית יובל חופשית' ו'ירושלים חופשית' ששמו למטרה להילחם בחרדים בגיבוי ניר ברקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר