באזור ערד

נלכדה כנופייה שגנבה סלולריים באוטובוסים

המשטרה לכדה כנופיה של חמישה בדואים מכסייפה שנהגו לגנוב מכשירי סלולר במהלך נסיעת אוטובוס ציבורי באזור באר שבע. כמה מהמכשירים הגנובים הושבו לבעליהם (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תגובה מהירה של שוטרי משטרת ישראל, הביאה למעצרם של חמישה חשודים, שלושה בשנות העשרים לחייהם ושניים נוספים קטינים, תושבי פזורת כסייפה. אלו נעצרו בחשד למעורבות בשלושה אירועים שונים של חטיפת פלאפון במהלך נסיעת אוטובוס ציבורי מבאר שבע לערד בתחילת החודש ולהשבת פלאפון אשר נחטף מידיה של נוסעת לפני יומיים. אתמול הושב כבר אחד המכשירים לרשות בעליו, נוסעת באוטובוס, שהודתה לבלשים.

מתחילת חודש פברואר, התקבלו דיווחים במשטרה על אודות שלושה אירועי חטיפת פלאפונים מנוסעי קו 388 של חברת אגד מב"ש לכיוון ערד. פעילות החשודים התאפיינה בחלוקת תפקידים כאשר אחד מהם היה עולה לאוטובוס, ממתין עד לעצירת האוטובוס בתחנה באיזור כסייפה או אז חוטף פלאפון מידיו של נוסע, נמלט מהאוטובוס וחובר לחבריו אשר היו ממתינים לו ברכב מילוט לתחנת האוטובוס.

חקירה סמויה אינטנסיבית ושימוש באמצעים טכנולוגיים של שוטרי ובלשי משטרת ישראל, הובילה את השוטרים שלשום למעצרו של חשוד אחד שבמהלך חקירתו קשר עצמו לשני אירועי חטיפת פלאפונים. בנוסף אליו נעצרו שני חשודים נוספים שאף הם קשרו עצמם לחשדות המיוחסים בשלושה מקרים. היום בשעות הבוקר, במסגרת המשך החקירה, נעצרו שני חשודים נוספים אשר נמצאים בחקירה בשעה זו.

מפגש החזרת הפלאפון לאישה

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה חשיבות רבה במאבק בגניבות טלפונים סלולריים מתוך הבנה כי אלו מכילים חומרים רגישים וחשובים מקצועית ורגשית וזאת לצד פעולות רבות הנדרשות כנגד העבריינים על מנת להביאם לדין. במשטרה ציינו כי במהלך שנת 2016 הושבת למעלה מ- 2,000 טלפונים ומכשירים ניידים".

רק לאחרונה נחתם הסכם בין משרד התקשורת ומשטרת ישראל במסגרתו יכול כל אזרח אשר מכשירו נגנב לגשת לחברת הסלולר שלו ולעדכנה בדבר הגניבה. לאחר קבלת ההודעה, החברה תפעל לחסום גם את מספר הטלפון וגם את המכשיר עצמו, כך שלא יהיה ניתן לעשות בו כל שימוש אחר גם אם יוכנס בו כרטיס חכם (sim) אחר. מהלך זה מהווה נדבך נוסף במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בגנבי טלפונים סלולאריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר