על פי מקורות זרים

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים בדמשק

על פי כלי תקשורת בסוריה וברשתות החברתיות, חיל האוויר הישראלי תקף הלילה מספר מטרות בפרברי דמשק, ככל הנראה נגד אוטובוסים צבאיים של החיזבאללה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התקיפה הקודמת בשדה התעופה שיוחסה לישראל (צילום: מתוך ynet)

יעדים של המשטר הסורי ושל חיזבאללה בקוטייפה שבאזור דמשק הותקפו הלילה (רביעי) - כך דווח באתר "דמשק עכשיו" ובכלי תקשורת סוריים נוספים.

על פי חלק מהדיווחים, התקיפה האווירית בוצעה על ידי חיל האוויר הישראלי. עם זאת, לא נמסר כל אימות רשמי לדיווחים אלה. בנוסף, צבא לבנון מסר כי מטוסים ישראלים חצו את הגבול במהלך הלילה.

ברשתות החברתיות היו שטענו כי הותקפו מוצבים של דיביזיה 3 בצבא סוריה. לפי הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" מטוסי חיל האוויר חגו בשעה שלוש לפנות בוקר באינטנסיביות מעל העיר בעלבק ופרבריה במזרח סוריה בגובה נמוך.

אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" מדווח כי נשמע פיצוץ עז של הפצצה אווירית ישראלית בהרי נחלה שבאזור בקעת הלבנון. גורמים העריכו כי התקיפה נועדה לפגוע באוטובוסים צבאיים של חיזבאללה.

כזכור, בחודש נובמבר דיווחו כלי תקשורת ערביים כי כי ישראל תקפה מוצב של הצבא הסורי בבירת סוריה, דמשק, ושיירת נשק של חיזבאללה בסמוך לכביש המהיר שמוביל מדמשק לבירת לבנון, ביירות. בצה"ל סירבו כרגיל בשנים האחרונות לאשר או להכחיש את דבר התקיפה.

כשבוע לאחר מכן האשים צבא סוריה כי ישראל תקפה שדה תעופה בדמשק באמצעות טילי קרקע-קרקע שהיא שיגרה משטחה. סוכנות הידיעות הסורית טענה כי ישראל שיגרה את הטילים מאזור הר אביטל בגולן. גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הסורית: "האויב הישראלי שיגר כמה טילים משטחו לעבר מערב תל אבו א-נדי. הטילים נפלו באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה. כתוצאה מכך פרצה דליקה במקום ללא נפגעים".

זמן קצר לאחר מכן התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן להאשמות מצד הצבא הסורי ואמר: "אנו פועלים קודם כל בכדי לשמור על ביטחון אזרחינו ולהגן על ריבונותנו ומנסים למנוע הברחת נשק מתוחכם, ציוד צבאי ונשק להשמדה המונית מסוריה לחיזבאללה".

לפני כחודש האשימו הסורים פעם נוספת את ישראל בתקיפה בשטחם, הפעם בשדה התעופה הצבאי "אל-מזה" שנמצא במערב דמשק. התקיפה, לדברי הסורים, גרמה לשריפה גדולה באזור. בתגובה צבא סוריה הזהיר את ישראל מפני "השלכות המתקפה". לפי ההערכות, גם התקיפה הזו נועדה לסכל הברחת נשק לחיזבאללה. סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", ציטטה גורם צבאי שטען כי שוגרו שמונה טילים באמצעות שני מטוסי קרב. הגורם גם טען כי מטוסי F-35 ("האדיר") של חיל האוויר ביצעו לראשונה את התקיפה.

בתחילת השבוע דווח כי ככל הנראה הצליחו להגיע לידי חיזבאללה כמה טילי יאוחנט רוסיים שיכולים לסכן באופן משמעותי כלי שייט ישראלים ואת אסדות הגז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר