עם פאה ומשקפיים

לוחם הימ"מ קיבל תעודת הוקרה כשהוא מחופש

נשאת מלחם, המחבל מהפיגוע בדיזנגוף, חוסל בתוך בית במשולש בתום מרדף בן כמה ימים שהסעיר את המדינה. היום קיבל לוחם הימ"מ שחיסל אותו את ההוקרה הראויה לו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טקס הוקרה מוזר (צילום: אלי מנדלבאום, ynet תמונה: רועי ינובסקי, ynet)

נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף לפני כשנה, זכור לרבים מימי המרדף אחריו עד ללכידתו בתוך בית במשולש שבצפון. פחות זכורה מעורבותו של ת.ב, לוחם ימ"מ שחיסל את המחבל.

הבוקר (רביעי) הוא קיבל הוקרה רשמית על המעשה, כשהוענקה לו תעודת הצטיינות על פועלו בעת ההיתקלות, במהלך טקס מצטייני המשרד לביטחון פנים, שנערך לראשונה בבית הנשיא בירושלים במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, המפכ"ל והשר לביטחון פנים.

את התעודה קיבל ת.ב הלוחם, כשהוא חבוש בפאה ובמשקפיים כדי להקשות על זיהויו, מאחר ואת פניו אי אפשר לפרסם בשל המשך פעילותו הנועזת בקרב אוכלוסיה עויינת.

בפרטי ההצטיינות של ת.מ נכתב בין היתר כי המרדף אחר נשאת מלחם שרצח שניים ופצע שבעה בפיגוע ב'פאב הסימטה' בת"א, התבצע על סמך מודיעין שבו התגלה כי בכוונתו לבצע פיגוע נוסף בטווח זמן מיידי. הנשיא ריבלין התייחס בנאומו למעשהו של ת.ב. ואמר: "הוא הגיב לירי חי - והציל את חבריו שלחמו במחבל".

"כוח ימ"מ הגיע לסריקות בכפר בתנאי מזג אוויר קשים. לאחר כ-12 שעות זיהה הלוחם את המחבל רץ בין חצרות הבתים תוך שהוא יורה ירי אוטומטי לעבר הלוחמים שהיו בגבם אליו. הלוחם השיב ירי מדויק לעבר המחבל והצליח לנטרל אותו מטווח של 5 מטרים", צוין.

לא רק הוא: עוד 30 מצטיינים, בהם 16 שוטרים, 8 מצטייני שב"ס, 5 מצטייני הרשות לכבאות והצלה ומצטיין נוסף מהרשות להגנת עדים, קיבלו תעודות הוקרה והצטיינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר