אוסטרליה: הממשלה תעניק קצבאות רק לילדים שחוסנו

לפני שנתיים החליטה ממשלת אוסטרליה להילחם בהורים שמסרבים לחסן את ילדיהם ולשלול מהם קצבאות. החוק נכנס לתוקף לפני שנה - ומאז הוא נוחל הצלחה משמעותית (ילדים, הורים)

קצבאות ילדים תמורת חיסונים בלבד (צילום: shutterstock)

בשנת 2015, אוסטרליה החלה ליישם מדיניות שנויה במחלוקת שדרשה מהורים לחסן את ילדיהם כדי לקבל קצבה ממשלתית. עם זאת, נראה שזה עובד: מאז, ה-Courier Mail מדווח שכ-200,000 ילדים שלא חוסנו בעבר קיבלו חיסונים בשנת 2016.

לדברי הוושינגטון פוסט, ב-1994 התפתחה באוסטרליה פאניקה בשל תופעות הלוואי האפשריות של החיסונים. קבוצה בשם "רשת החיסון האוסטרלית" פרסמה מאמר שקישר בין חיסון MMR (חצבת-חזרת-אדמת) לאוטיזם. מאז, המחקר הופרך והקבוצה נאלצה לשנות את שמה ל"רשת ספקני החיסון האוסטרלית".

אך למרות מסקנותיו המפוקפקות, הורים החלו לחשוש מלחסן את ילדיהם ושיעור הילדים המחוסנים באוסטרליה ירד ל-73.6% בשנת 1999. מאז, הממשלה במדינה מנסה בכל דרך להעלות את מספר הילדים המתחסנים ובשנת 2015 השיקה את יזמת "No Jab, No Pay" (אין דקירה, אין תשלום). כלומר, ישללו קצבאות מהורים שלא יחסנו את ילדיהם בסך 9,200 דולר אוסטרלי.

כעת, לאחר שנתיים, מתברר שתוך שנה מהחלת החוק, 200 אלף ילדים חוסנו - ללא ספק, הצלחה משמעותית. בראיון ל-Courier Mail, אמר שר הבריאות האוסטרלי גרג האנט כי הממשלה "עושה כל מה שהיא יכולה כדי לעודד הורים לחסן את ילדיהם. נתונים אלה מלמדים המדיניות עובדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר