משנה כיוון

טראמפ: רוצה להרחיב את הארסנל הגרעיני

"אם למדינות אחרות יש נשק גרעיני, לנו יהיה יותר", הכריז אמש בראיון, הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ כשהוא בעצם מצביע על ביטול מדיניותו של הנשיא אובמה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עמוד הפייסבוק של טראמפ)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוב מראה כי הוא יעשה כל מאמץ למחוק את המורשת של קודמו ברק אובמה. אמש (ה') הבהיר טראמפ, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא רוצה להגדיל את הארסנל הגרעיני של ארה"ב כדי לוודא שהוא חזק משל כל מדינה אחרת. לדבריו במרוצת השנים חלה נסיגה ביכולותיה הגרעיניות של ארה"ב.

כידוע, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה הקדיש את תחילת כהונתו לניסיון ליצור מצב בו יפחיתו את המעצמות את הנשק הגרעיני שבו הן מחזיקות ויעשו מחוות בונות אמון.

אני הראשון שאשמח לראות את כולם בלי נשק גרעיני, אבל אנחנו לא הולכים להיקלע לעולם לפיגור אחרי מישהו, גם לא אחרי מדינה ידידותית, לעולם לא נהיה בפיגור", אמר טראמפ בראיון. "זה יהיה נהדר, זה יהיה חלום אם לשום מדינה לא יהיה נשק גרעיני, אבל אם למדינות אחרות יש נשק גרעיני, לנו יהיה יותר".

כזכור, אמנת START בין רוסיה לארה"ב, קבעה שעד 5 בפברואר 2018, בעוד כשנה שתי המדינות יפחיתו את ארסנל הנשק הגרעיני שלהן לרמה שבה היה לפני עשר שנים. פרשנים תהו בחודשים האחרונים אם טראמפ יקיים את ההסכם במלואו. בראיון התייחס טראמפ לאמנת START ואמר כי היא "הסכם חד-צדדי – סתם עוד הסכם גרוע שארצנו עשתה, כמו ההסכם עם איראן. אנחנו הולכים להתחיל לעשות הסכמים טובים".

למרות יחסיו הטובים עם רוסיה הלין טראמפ בראיון על כך שרוסיה פרסה טילי שיוט בהפרה של אמנת בקרת הנשק, והוא אמר שבכוונתו לדון בנושא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אם וכאשר הם ייפגשו.

בראיון שנערך בבית הלבן אמר טראמפ כי בעניין הישראלי-פלסטיני הוא תומך בפתרון שתי המדינות, אך הוא שב והדגיש כי הוא יהיה מרוצה מכל פתרון שיעשה את שני הצדדים מרוצים. בכך הבהיר שוב כי בניגוד לאובמה ולאיחוד האירופי – הוא אינו סבור שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד האפשרי ומבחינתו על הצדדים למצוא את הפתרון בינם לבין עצמם.

טראמפ דיבר בראיון גם על ניסויי הטילים שביצעה לאחרונה צפון קוריאה, המרבה לאיים על ארה"ב. הוא תקף את סין, ואמר כי זו יכולה לפתור "בקלות רבה אם היא רק תרצה" את האתגר שמציבה צפון קוריאה לביטחון הלאומי האמריקני.

הוא אמר כי הוא "כועס מאוד" על הניסויים שעשתה צפון קוריאה בטילים בליסטיים, וכי קידום מואץ של מערכת הגנה ליפן ודרום קוריאה, בעלות בריתה של ארה"ב, הוא אחת מאפשרויות התגובה הקיימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר