צוואת הנפטרת

ניצולת השואה הערירית תקבר בישראל, הקהילה שלה מבקשת: "בואו ללוותה"

בקשה האחרונה של הילדה היתה להיקבר בקבר ישראל, בארץ ישראל. הקהילה היהודית הספרדית סייעה בהבאת גופתה ארצה והלוויה תיערך מחר בבית העלמין בקריית שאול (בארץ)

יהודיה ביד ושם. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 )

ביום חמישי האחרון נפטרה באיים הקנריים בספרד הילדה נתן, ניצולת שואה ערירית בת 90. הקהילה היהודית המקומית החליטה לכבד את בקשתה האחרונה של הילדה ולסייע לה להיקבר בארץ.

הלווייתה תתקיים מחר בשעה 11:00 בבוקר בבית העלמין קרית שאול בתל אביב והיא תיקבר לצד אמה.

הילדה נולדה ב-11 באוקטובר 1926 בגרמניה, והיא היתה מהיחידים ששוחררו ב-8 במאי 1945 על ידי הצלב האדום בטרזינשטט ביום התבוסה של גרמניה הנאצית. אביה תכנן לשלוח את משפחתו ארצה לפני פרוץ המלחמה, אך הוא לא הצליח לממש את תכניתו זו.

בשנותיה הראשונות של המלחמה עשתה משפחתה של הילדה כל מאמץ כדי לברוח לארץ ישראל, אך בשנת 1942 הם הועברו למחנה טרזינשטט, שהיה ממוקם כ-50 ק"מ צפונית לפראג שבצ'כיה. מבדיקה של הקהילה היהודית עלה כי הילדה והוריה היו מהמעטים ששרדו את המחנה.

מספר שנים לאחר המלחמה נפטר אביה של הילדה, עוד כשהיו בגרמניה, ומשם עברו הילדה ואמה להתגורר באיים הקנריים.
אמה של הילדה נפטרה מאוחר יותר, והילדה בקשה לקבור אותה ליד אביה, אך אז הוברר לה כי לא תוכל לקבור אותה בקבורה יהודית ועל כן בחרה אז להביא אותה לקבורה בארץ ישראל.

כאמור, השבוע נפטרה הילדה כשהיא ערירית, ללא בעל וללא ילדים, והקהילה היהודית המקומית פרסמה הודעה בה היא קראה לכל מי שיכול שיבוא לחלוק כבוד אחרון לניצולת השואה שהתעקשה להיקבר בקבר ישראל ובארץ ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר