התבטאות מפתיעה

אורי מקלב נגד מינוי שופטים חרדים: "עדיף לא לתת להם את זה"

חבר הכנסת אורי מקלב התייחס לקידום מינויים של שופטים חרדים לבתי המשפט בישראל, ואמר כי "היעד צריך להיות שינוי בחירת השופטים. הניסיון לשלב 'משפט עברי' בעייתי" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

על רקע דבריה של שרת המשפטים איילת שקד בסוף השבוע האחרון על חשיבות מינוי שופטים חרדים, התייחס חבר הכנסת אורי מקלב לכוונת השרה לזרז את הליכי מינוי שופטים הבאים מהציבור החרדי ואמר כי

"הדיונים היום בבג"ץ הם לא במסגרת החוק אלא השקפת העולם, אנחנו רואים את זה בפסיקות פוליטיות, כמו שבת או פינוי יישובים, לדעתנו האמירה שהם רוצים לזרז את הליך בחירת השופטים מתוך הציבור החרדי - זה בכדי למנוע שינוי הליך בחירת השופטים לבית המשפט, עדיף לא לתת להם את זה".

"היעד צריך להיות שינוי צורת בחירת השופטים, הרי יהיה ויכוח מיהו ומהו חרדי, יהיה ויכוח מיהו חרדי - אצלנו חרדי זה אחד כמו השופט קיסנר שקיבל שלישי בפוניבז'. הרצון שלהם להכניס את המשפט העברי בעייתי, הם מעוותים את היסודות של התורה, זה רמב"ם מעוות על פי דרכם והשקפת עולמם".

אורי מקלב (צילום: פלאש 90)

"אנחנו צריכים לראות איך אנחנו משנים את מעמד בית המשפט. אין ספק, שופטים חרדים יהיו מצוינים, השיטה השיפוטית מובנת בתוך ה-DNA של הציבור החרדי, זה לא ידע אלא תוספת כוח... אדם חרדי פוסק בכל רגע בחיים שלו, זה מותר וזה אסור. כאשר אני רואה איך מעוותים את התורה ואת הפרשנות המעווותת שהשופטים נותנים בתוך פסקי הדין לתורה - לפעמים עדיף שזה יישאר כך, ולא יערבו את המשפט העברי בתוך פסיקות בית המשפט".

"הניסיון לשלב את מה שהם מכנים "המשפט העברי" בעייתי..." הוסיף מקלב. "הם מעוותים את יסודות ההלכה על פי דרכם והשקפת עולמם, אנחנו צריכים לפעול ולראות איך אנחנו משנים את מעמד וסמכות הבג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר