ערב פרסום דו"ח המבקר

גורם בקבינט: יש לחמאס לפחות 15 מנהרות התקפיות

ברשות ארגון הטרור חמאס יש לפחות 15 מנהרות התקפיות בגבול בין ישראל לרצועת עזה, כך טוענים גורמים בכירים בקבינט. בכך, הישגי 'צוק איתן', מוטלים בספק גדול (חדשות)

מנהרת טרור , ארכיון (צילום: khaled omar /Flash 90)

ברשות ארגון הטרור חמאס יש לפחות 15 מנהרות התקפיות בגבול בין ישראל לרצועת עזה, כך טוענים גורמים בכירים בקבינט. לפי הדיווח ב'חדשות 2', הגורמים מעמידים בספק את הישגי מבצע צוק איתן עליהם הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יצוין כי בתום מבצע צוק איתן הכריז צה"ל כי השמיד כליל את המנהרות ההתקפיות של חמאס, אך נראה שנתון זה עומד כיום בסימן שאלה.

מחר (שלישי), אמור מבקר המדינה יוסף שפירא לפרסם את הדו"ח שחיבר אודות היערכות צה"ל והתמודדותו עם איום המנהרות במבצע צוק איתן. במרכז הדו"ח, עומדים בין השאר שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל דאז רב אלוף במיל' בני גנץ.

מנהרת טרור, ארכיון (צילום: David Buimovitch - פלאש90)

עוד לפני פרסום הדו"ח, קיימת מלחמת גרסאות באשר להיערכות הצבא והדרג המדיני לאיום המנהרות, שר בכיר לשעבר אומר כי "יהיה אסון אם קצינים יבואו בעתיד לקבינט ויקראו מתוך דף שהפרקליט הצבאי הראשי אישר קודם לכן".

שר בכיר אחר התייחס להתנהגותו של השר נפתלי בנט ואמר כי "בנט ירד לשטח כדי להצטלם שם עם מילואימניקים".

"קצינים חובשי כיפה סיפרו לרמטכ"ל שבנט ניסה ללמוד מהם על תכניות עתידיות. היתה אז תכנית של חטיבת גבעתי למהלך התקפי עוד בטרם השלמת כל המהלכים ההתקפיים. בנט ירד לשטח, שמע שם על התכניות הללו - אולי מחובשי כיפה - ואחר כך בא לקבינט והציגה כאילו היתה זו התכנית שלו", מספר השר.

נפתלי בנט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לדברי השר, אנשי מבקר המדינה שחקרו את התנהלות המבצע אימצו את הנרטיב של נפתלי בנט מתחילת הבדיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר