הועברו לבידוד

18 תינוקות נדבקו בחיידק מסוכן בפגייה באיכילוב

18 פגים נדבקו בחיידק העמיד לאנטיביוטיקה. החיידק התגלה לאחר שפגה הועברה לניתוח בשניידר שם גילו הרופאים את החיידק בגופה. משרד הבריאות פתח בבדיקה (חדשות בריאות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
פג. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בבית החולים איכילוב בתל אביב התגלו השבוע 18 תינוקות שנדבקו בחיידק VRE הנחשב לחיידק מסוכן ועמיד לאנטיביוטיקה, כך דווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות'.

הידבקות התינוקות התגלתה לאחר שתינוקת הועברה ממחלקת הפגים באיכילוב לבית החולים שניידר בפתח תקווה לצורך ביצוע ניתוח לב פתוח, ובבדיקה שנערכה לפעוטה בשניידר התגלה החיידק.

מיד עם גילוי החיידק, הועברה התינוקת לבידוד והודעה על הימצאותו של החיידק הועברה לבית החולים איכילוב, שערך בדיקה במהלכה גילה את החיידק בגופן של 17 פגים נוספים. צוות המחלקה בודד את התינוקות משאר התינוקות בפגייה ומשרד הבריאות פתח בחקירת נסיבות המקרה.

הפגים שנדבקו בחיידק לא פיתחו סימנים קליניים כמו חום, צמרמורות, עלייה בלחץ הדם או דלקת בדרכי השתן שעלולים להעיד על סכנה מידית.

חיידק ה-VRE הוא חיידק המתיישב על המעיים ונחשב יחסית לנפוץ ובשל שימוש באנטיביוטיקה החיידק נוטה לפתח עמידות. בחלק מבתי החולים נוהגים לערוך סקירות בכדי לשלול את הימצאות של החיידק.

פגים נמצאים בקבוצת סיכון מאחר ומערכת החיסון שלהם מוחלשת ממילא ועל כן הידבקות בחיידק מסוכנת עבורם, ככל החיידק אינו נחשב לאלים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ליחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות דווח אמש על התפשטות חיידק עמיד מסוג VRE בפגייה באיכילוב. האירוע התגלה בעקבות העברת פג מאיכילוב לשניידר, שבו התגלתה הנשאות. בעקבות הגילוי בשניידר, כל הפגים באיכילוב נסקרו ו-17 נמצאו נשאי החיידק. מדובר בנשאות אסימפטומטית ולא בתחלואה זיהומית. בפגייה באיכילוב ננקטו צעדים למניעת התפשטות החיידק. היחידה הארצית למניעת זיהומים פתחה בחקירה".

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "חיידק המעי VRE הוא חיידק לא-מסוכן שנמצא בצואה ומצוי בפגיות בישראל. בשיתוף משרד הבריאות, בוצע סקר מלא לכל הפגים השוהים בפגיה והוחלט כמשנה זהירות על נקיטת אמצעי בטיחות להמשך הבטחת שלום הפגים. אף פג איננו חולה אלא מדובר על חשיפה בלבד של החיידק. הורי הפגים עודכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר