איך לשמור על הבגדים? 5 כללים שכל סטייליסט מכיר

תשומת הלב והמאמץ שאתם משקיעים בכל מה שקשור למלתחה האישית שלכם לא מסתכמים בשרבוט סכום מכובד למדי על הצ'ק בשעת הקניה. שם זה רק מתחיל; המדד האמיתי הוא, עד כמה אתם מקפידים על אחסון נכון ושמירה ראויה על הבגדים (סטייל ואופנה)

ה-א'ב' של כל סטייליסט... (צילום: שאטרסטוק)

בואו נדבר על הרגלי אחסון הבגדים שלכם. אחרי שהשקעתם את מיטב כספכם בקולקצייה מכובדת ויפה, חבל שתאבדו אותה בגלל הרגלי אחסון לא נכונים שעלולים להזיק לבגדים שלכם.

תשומת הלב והמאמץ שאתם משקיעים בכל מה שקשור למלתחה האישית שלכם לא מסתכמים בשרבוט סכום מכובד למדי על הצ'ק בשעת הקניה. שם זה רק מתחיל; המדד האמיתי הוא, עד כמה אתם מקפידים על אחסון נכון ושמירה ראויה על הבגדים. העצות הבאות יכולות להציל אתכם מלאבד במהירות את מה שהרווחתם בעמל ובמינוס.

חולצות

עצה מס' 1: לכו אל המלתחה שלכם, שלפו את כל קולבי המתכת הלבנים, כן, הדקים האלה שמגיעים מהניקוי - יבש, ותשנעו אותם לכיוון הפח. קולבי מתכת דקים יוצרים קמטים מכוערים באזור הכתפיים ומעוותים את צורת הבד, אז במקומם תשקיעו כמה שקלים ותקנו קולבי עץ בעובי ס"מ, הרוחב האידיאלי עבור חולצה.

השקעה משתלמת (צילום: שאטרסטוק)

את קולבי הפלסטיק לעומת זאת, אל תזרקו עדיין. הם יכולים להיות שימושיים להפליא כמתלים לייבוש החולצות, שיטה יעילה הרבה יותר מאשר לזרוק אותן מגובבות למייבש. לאחר הגיהוץ כפתרו את הכפתור העליון ואחריו כל כפתור שני, באופן שימנע היווצרות קמטוטים בתחתית החולצה ותלו את החולצות במרחק שווה זו מזו כך שהן לא יגעו האחת בשניה.

תנו להן ספייס... (צילום: שאטרסטוק)

חליפות

קולב עץ עבה - ברוחב 2 ס"מ - מושלם עבור חליפה. זו השקעה קטנה (לעומת המשכנתא שלקחתם עבור החליפה הזאת מלכתחילה), שתעזור לכם לשמור עליה במצב תקין. חליפות לא צריכות להיות ארוזות בשקית אם אפשר לאחסן אותן בארון קריר, יבש, חשוך ונקי, אבל תשקיעו 30 שניות לאחר כל שימוש כדי לצחצח את הז'קט במברשת ולהסיר את הלכלוך והפסולת שהצטברו עליו לאורך היום לפני שהוא יחדור לתוך הבד.

להבריש לאחר השימוש (צילום: שאטרסטוק)

מכנסיים

אחת הבעיות הגדולות באחסון החליפה שלכם בתוך שקית בד היא הנטיה המוזרה של החלק התחתון של המכנס להתקמט. כך שאם אתם מתעקשים לארוז אותם בשקית, הקפידו להשחיל אותם בעדינות לתוך הקולב עד ששולי המכפלת יפגשו בשוליי המתניים. הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש בקולבי קליפס שמצמידים את שולי המכנסיים זה לזה כדי לשמר את פס הגיהוץ המקורי ולמנוע קמטים.

הפתרון האידיאלי (צילום: שאטרסטוק)

נעליים

אם חליפות דורשות קולבי עץ, הנעלים שלכם זקוקות לדבר דומה - מתקן מתיחה מעץ ('אלונקה' בלעז) שישמר את הצורה של נעלי העור שלכם, ימנע קמטים בטרם עת, יספוג את הלחות של הזיעה וימנע סרחון בלתי נעים בעליל. הקפידו להשתמש בו באופן קבוע, והכניסו אותו לנעל מיד לאחר השימוש כדי שיספוג את הלחות באופן מיידי. אם אין לכם מתקן מעץ השתמשו בחברו העשוי מפלסטיק שישמר לפחות את הצורה של הנעל, גם אם לא יהווה פתרון לבעית הריח.

אל תרדו מהעץ! (צילום: שאטרסטוק)

עניבות

שום פתרון לא יתעלה על המתלה המיוחד לעניבות, אבל אם אין לכם אחד כזה, או שאוסף העניבות שלכם גדול מידי, אחסנו אותן מגולגלות במקום סגור כי למנוע קמטים ודהיה. גלגלו את העניבה מהקצה הצר תוך הפעלת לחץ עם היד השניה על הקצה השני, כדי לאפשר גלגול מתוח וחלק ללא קמטים.

להתראות בגלגול... (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר