דור ישרים:

בטקס מרשים וחגיגי נפתחה בבני ברק תחנה חדשה ללקיחת דמים

בתחנה החדשה ניתן לקבל שירותי לקיחת דמים על ידי אח או אחות, לפי הצורך, בזמנים נפרדים לבנים ובנות ובשעות נוחות. זאת כחלק ממערך שיפור השירות והנגישות בו משקיע הארגון את מירב המשאבים בשנים האחרונות (בריאות, שיווקי)

דור ישרים: תחנה חדשה ללקיחת דם בבני ברק. (יחצ)

את האירוע שנערך ביום רביעי האחרון, כיבדו בנוכחותם חבר מועצת חכמי התורה הר"ש בעדני, רב מערב ב"ב הרש"א שטרן, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ויו"ר עזרה למרפא הרב אלימלך פירר.

כמו כן, הרב רפאל וולף, מ"מ ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, סגני ראש העיר מנחם שפירא ואליהו דדון וראשי "דור ישרים" – הרב אהרון עקשטיין מנכ"ל הארגון, חבר ההנהלה הרב שמואל הרשקוביץ, הרב אורי יפה והרב צבי ווידן אשר בירכו על ההתרחבות והנגשת השירותים החשובים לציבור.

ראשונה שיתפו את הקהל ראשי הארגון בדברי הר"י זילברשטיין, המלווה את הארגון על כל צעד ושעל, שאמר על פתיחת הסניף החדש בבני ברק אשר צניעות והפרדה יהיו הדגל שלו, כי "הדבר הוא תיקון גדול וראוי לעשות זאת".

אח"כ נשא דברים הר"ש בעדני שאמר כי בעבר לא הייתה מודעות לנושא הבדיקות הגנטיות בקרב העדות השונות, אך כיום כשיש אינדיקציות ומחקרים בנושא, חובה על כל העדות לבדוק:

"אני ממליץ למנהלי המוסדות לערוך ימי בדיקות מסודרים וכמובן מורה לכל מי ששואל, לערוך את הבדיקות של דור ישרים מבעוד מועד על מנת למנוע עגמת נפש עתידית".

הרב רובינשטיין סגן ראש העיר ב"ב סיפר כי במסגרת היכרותו עם "דור ישרים" אשר נמשכת למעלה מ-20 שנה, היה עד לכך כי הרב יוסף עקשטיין - מייסד "דור ישרים", בנה עם אחד הרופאים המפורסמים בדיקה מיוחדת למחלה נדירה שנמנו עליה רק 3 משפחות בישראל. המערכת המיוחדת אפשרה למשפחות אלו להשתדך ללא חשש מהמשכיות המחלה בדור הבא ובכך הצילה את עתידן.

הרב אהרן עקשטיין מנכ"ל "דור ישרים" הוסיף על דברי הרב רובינשטיין ואמר כי כיום יש לארגון מעל 100 מערכות בדיקה ייחודיות למשפחות כמו אלו ששמעתם:

"סיפר לי מייסד דור ישרים שארבעה מילדיו נפטרו ממחלת הטיי-זקס, כי בתחילה, כשאנשים לא רצו להשתדך עם ילדיו הבריאים. הדבר קרע את ליבו יותר מקבורת ילדיו שנפטרו".

הרש"א שטרן הזכיר את מרן הרב וואזנר זצ"ל שליווה את הארגון בהתמסרו לכל שאלה שעלתה בנושא: "אנו מחזקים את ידי הארגון החשוב דור ישרים. נמשיך ללוות את מנהליו בכל עת שנידרש", אמר.

את האירוע חתם שר הבריאות הרב ליצמן ששיבח את הארגון וניסיונו הרב ואמר כי "דור ישרים" עושים את העבודה בכבוד ובצניעות, יודעים מתי צריך לפתוח ולבדוק ומתי לא:

"לפעמים גם חשוב לא לבדוק היכן שלא מוצדק", אמר הרב ליצמן, מדובר בנושאים רגישים מאד". דור ישרים עושה את המהלך הרפואי הטוב ביותר בכך שמונע מקרי מחלה. הרמב"ם שהיה הרופא הבכיר ושימש כרופאו של הסולטן נשאל על ידו; מנין לי לדעת אם אתה רופא טוב? הרי מעולם לא הייתי חולה. - ענה לו הרמב"ם; זו ההוכחה! בגלל שאני רופא טוב - אתה נשאר בריא", סיים שר הבריאות את דבריו.

בנוסף נכח במקום גם הרב שלמה רוטשילד מנכ"ל ביה"ח "מעייני הישועה" שבא לברך את מנהלי הארגון על המיזם המבורך.

את המזוזה במקום קבע הרמ"ש קליין, מיד עם פתיחת המוקד לפני כשבוע ימים.

בארגון "דור ישרים" הנותן שירות מעל 30 שנה לבני המגזר החרדי, מבטיחים להמשיך בפעילות המבורכת ולעשות הכל על מנת לתת שירות מעולה ומותאם לכולם.

באגודה מקווים כי ההתפתחות והרחבת השירותים יתנו מענה גם לבני העדות השונות המצטרפים לבדיקות מותאמות גנטיות טרום נישואין המונעות מהם עגמת נפש בהמשך.

התחנה החדשה ממוקמת ברחוב רבי עקיבא 78, בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר