תיקון מוסרי

משלמי הארנונה לעיריית האג יקבלו את כספם בחזרה

2.6 מיליון אירו יועברו לקרן שהקימה עיריית האג לטובת החזרי תשלום ארנונה ליהודים שנאלצו לשלם על בתים שהוחרמו מהם. אם יוותר כסף בקרן, הוא יתרם לקהילה היהודית (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בהולנד משיבים כספים לניצולי שואה: עיריית האג הקימה קרן פיצויים למשפחות יהודיות ששילמו מיסי קרקע על רכוש שהוחרם מהם במהלך מלחמת העולם השנייה.

לאחרונה ערכה העירייה בדיקה, ממנה עלה כי יהודים ששבו לעיר לאחר המלחמה קיבלו חשבונות לתשלום על מיסי קרקע ומיסי כבישים שלא שולמו על הבתים שהוחרמו מהם בזמן המלחמה, עד לשנת 1955.

החודש, שבעים שנה לאחר סיום המלחמה, החליטה עיריית האג כי גביית הארנונה לא הייתה חוקית ומוסרית, וכעת יש להפריש סכום בגובה 2.6 מיליון אירו לטובת תשלום פיצויים למשפחות היהודיות שנאלצו לשלם את הכספים.

כעת על העירייה להתחקות אחר המשפחות ששילמו את חשבונות המיסים, ולנסות להחזיר להם את הכספים שנגבו מהם. בשל כך הקימה מועצת העירייה, בשיתוף הקהילה היהודית, מערך לחיפוש המשפחות. עוד הוחלט, כי כסף שישאר בקרן לאחר מיצוי החיפושים יתרם לטובת הקהילה.

עיריית האג אינה היחידה שגבתה כספים שלא כדין ממשפחות יהודיות ניצולות שואה, גם עיריית אמסטרדם דרשה ממשפחות יהודיות כספים על תשלומי ארנונה ומיסים בזמן שבתיהם הוחרמו מהם בתקופת השואה והתושבים היהודים היו מוחזקים במחנות ריכוז או הסתתרו מאימת הנאצים. עיריית אמסטרדם אף הגדילה לעשות והטילה קנסות על היהודים שאיחרו בתשלום או לא שלמו את הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר