תחזית מלחיצה

"מאה אלף יפונו מהבתים, אלפי טילים יפלו בשטח ישראל"

האלוף שיכנס בקרוב לתפקידו כמפקד פיקוד צפון פורש את משנתו ההגנתית, ורומז על חשש ממלחמה כוללת: "באזור אחד תוכל להתחולל מלחמה אך במקום אחר החיים ימשכו" (צבא וביטחון)

(דובר צה"ל)

"במקרה של מלחמה מול חיזבאללה בצפון הארץ, תיאלץ ישראל לפנות מאה אלף אזרחים, ולטווח של עד ארבעים וחמישה קילומטרים תספוג ישראל בין מאות לאלפי רקטות ביום", כך צופה אלוף פיקוד הצפון הנכנס אלוף יואל סטריק את המלחמה הבאה בראיון עם התקשורת הזרה.

האלוף יואל סטריק (צילום: דובר צה"ל)

סטריק שסיים את תפקידו כמפקד פיקוד העורף ועומד בעוד שבועיים להיכנס לתפקיד מפקד פיקוד צפון, התמחה בזמן שירותו בפיקוד העורף בטיפול עורפי בזמן חירום.

המגזין של אתר "דיפנס ניוז" האמריקני פרסם עמו אתמול (ראשון) ראיון, בו הוסיף סטריק וטען, כי חייליו בפיקוד העורף התאמנו על מלחמה שאינה נגמרת ברגע ושאיננה אורכת שבועות בודדים: "התאמנו לסייע לאזרחים להמשיך בשגרת חייהם, אך עם זאת גם לטפל במקרי חירום ואסון המוניים".

(צילום: דובר צה"ל)

בהמשך הראיון גילה הקצין הבכיר, כי על פי המודיעין הקיים היום בידי ישראל, ארגון חיזבאללה השולט בדרום לבנון מתחמש ברקטות בכדי לגרום לכמה שיותר מעורבות אזרחית בלחימה הבאה אל מול ישראל ולמקסום הנזק מבחינתו בקרב האוכלוסייה האזרחית.

הכתבת שאלה את סטריק על הערכתו לגבי הנזק שייגרם לישראל כתוצאה ממלחמה בגבול הצפון וזה ענה: "יהיו עשרות אלפי פגיעות בכל רחבי מדינת ישראל. אנו מדברים על מספרים גדולים. יהיו אזורים שייפגעו פחות וכאלה שיותר, במיוחד בקרב אלה שמרוחקים 45 קילומטרים מהגבול. יכולות להיות מאות ואלפי פגיעות בכל יום באזורים מסוימים – קצב ותדירות שיכולים להשתנות בהתאם להחלטת האויב", הסביר האלוף, והוסיף כי "צה"ל אינו נערך לפינוי של מיליוני אזרחים, ויפונו ככל הנראה בסביבות 95,000 אזרחים באזור גבול הצפון, אך צה"ל גם לוקח בחשבון כי יצטרך לפנות במקביל למלחמה בצפון תושבים מאזור עוטף עזה". בכך רומז סטריק על היערכות צה"לית למלחמה כוללת בגבול הצפוני והדרומי גם יחד.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

סטריק ציין בראיון כי: "כיום ישראל היא מדינה מחוסנת, כך שבעוד באזורים מסוימים יכולה להתחולל מלחמה, ביתר האזורים העניין לא יורגש, שכן פיקוד העורף חילק את הארץ ל-3,000 אזורי התרעה, והדבר מסייע לאזרחים שאינם מתגוררים באזורי הלחימה להמשיך בשגרת חייהם. העם שלנו לא נשבר בקלות", קבע האלוף.

באשר ליעילותה של מערכת כיפת ברזל אמר סטריק כי "מדובר בהצלחה אדירה, אך אליה וקוץ בה שכן האזרחים יכולים לסמוך עליה יותר מדי ולא להתגונן בזמן ירי טילים לעבר שטח ישראל. אנו כל הזמן מבקשים מהאזרחים לא למהר להצטלם עם סלפים של הנס תוצרת-ישראל הזה", אמר האלוף.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר