טראמפ לא מנמיך את הלהבות: "אמשיך את הרטוריקה"

מחלוקת קשה בין יועציו של הנשיא לקראת נאומו סביב השאלה אם להמשיך ברטוריקה הכוללת את השימוש בצמד המילים "טרור איסלאמיסטי קיצוני". היועץ החדש מבקש להנמיך להבות (חדשות, בעולם)

הנשיא טראמפ. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ישא הערב (שלישי) את נאומו הראשון לאומה האמריקנית מול בית הנבחרים. בימים האחרונים, עובדים יועציו של הנשיא על הנאום, בו ידגיש את מסריו החיוניים.

אחד מיועציו הבכירים, הגנרל הרברט מקמסטר שמונה בשבוע שעבר ליועץ לביטחון לאומי, מנסה לשכנע את טראמפ שלא לעשות שימוש במונח "טרור איסלאמיסטי קיצוני" - בו עשה שימוש מוגבר בקמפיין הבחירות שלו. יצויין כי הנשיא הקודם, ברק אובמה, נמנע מלעשות שימוש במילים "טרור איסלאמיסטי קיצוני".

בשבוע שעבר, עם כניסתו לתפקיד, הביע מקמסטר חוסר שביעות רצון בולט משימוש במילים הללו, מאחר ולטענתו הוא אינו מסייע כלל למאבק בטרור. מקמסטר העביר את הדברים אישית לנשיא בפגישה שקיימו השניים מוקדם יותר.

אתר 'פוליטיקו' שפרסם את הדברים כתב כי מקמסטר הפעיל לחץ על כותבי הנאומים של טראמפ שימנעו משילוב צמד המילים בנאום, אך על פי הדיווח באתר, יועצו הבכיר סטפן מילר סירב לבקשתו של הגנרל והנשיא הכריע בוויכוח בין השנים כשקבע כי המילים "טרור איסלאמיסטי קיצוני" ישולבו בנאומו הערב.

הסיבה לפיה אנשיו של הנשיא מתעקשים לשלב את המונח בנאומיו, היא מאחר והם חוששים שתומכיו יסברו שהנשיא משנה את הרטוריקה בה עשה שימוש בזמן קמפיין הבחירות שלו והביאה לניצחונו. טראמפ כזכור, הבטיח לעם האמריקני שידבר בגילוי לב וללא מגבלות ומחסום פוליטקלי-קורקט, וכי לא ישנה את כוונותיו למלחמה בטרור.

כזכור, השיוך של הטרור לאסלאם הקיצוני, הוא אבן דרך במחלוקת בין הרפובליקנים לדמוקרטים בארצות הברית.
הנשיא לשעבר אובמה אהב לעשות שימוש במילים "אלימות קיצונית" במקום לשייך את הטרור אל העם המוסלמי. מתנגדיו הביעו על כך תרעומת וטענו כי אמנם לא כל המוסלמים טרוריסטים, אך מרביתם המוחלט של הטרוריסטים הם מוסלמים.

כאמור, דעתו של היועץ לביטחון לאומי החדש מקמסטר שונה במעט משל הנשיא, והוא מעדיף גישה מרוככת יותר במעט אל מול המוסלמים והטרור. לטענתו, שימוש בהגדרות כאלה יכול להרחיק מוסלמים שכן מבקשים להלחם בטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר