לראשונה: spaceX מציעה מסע לחלל לתיירים בלבד

חברת השיגור האמריקנית spaceX, מתכננת לשגר בשנה הבאה שני תיירים לבדם למסע בחלל. עוד לא ידוע כמה תעלה להם ההרפתקה הזאת, אבל אנחנו בטוחים שזה לא סכום שנמצא בקופת החיסכון שלכם (תיירות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרעיון של טיול או מגורים על הירח כבר מזמן הפך מדוגמא מופרכת של מדע בדיוני לאפשרות מציאותית, גם אם בלתי קיימת בשל מגבלות של תקציב והכשרה אצל אנשים מהשורה. אולם לאחר הכרזתו של אלון מאסק, מייסד חברת spaceX על שליחת שני תיירים למסלול סביב הירח, נראה שהמציאות הזו קרובה יותר מתמיד.

"שני אנשים שמכירים אחד את השני פנו לחברה בבקשה לשלוח אותם לטיול בן שבוע מעבר לירח", אמר מאסק אמש (שני). הוא סירב לחשוף את זהותם של התיירים או את עלות ההרפתקה שהם עומדים לצאת אליה, אך הרגיע כי השניים כבר שילמו חלק מכבד מהסכום.

לדברי מאסק המסע יתרחש בשנה הבאה ויארך כשבוע, במהלכו התיירים יהנו ממסלול היקפי סביב הירח אבל לא ינחתו עליו. מייסד spaceX הוסיף כי מלבד השניים לא יהיו עוד אנשים או צוות טכני על החללית, והם יעברו הכשרה במטרה להכין אותם לקראת הטיסה.

שני התיירים, שזהותם תחשף רק אם וכאשר הם יעברו בהצלחה את הבדיקות הרפואיות שיאשרו את כשירותם למסע, יהיו האנשים הראשונים שישוגרו לחלל בחללית דרגון 2 של חברת השיגור הפרטית, שבה מתכנן מאסק לשלוח בעוד כמה שנים אסטרונאוטים למאדים.

השיגור, במידה ויתרחש יערך מקייפ קנוורל שבפלורידה - בסיס השיגור של הטיסות בתכנית אפולו הידועה - על ידי הטיל רב העוצמה פאלקון 2. אך לפני כן מתכנן מאסק לשגר אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית אליה משוגרים כיום אנשי הצוות מבסיס חלל בקזחסטן, ובכך לקבוע תקדים מאז איבדה ארה"ב את היכולת שלה לשלוח אנשים לחלל לאחר שהסתיים פרויקט מעבורות החלל לפני כמה שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר