משנכנס אדר מרבים בהבטחות // הרב ישראל גליס

נער הייתי וגם זקנתי, והרבה הבטחות שמעתי - גם מכאלו שנמצאים מתחת לשיש. אני תפילה שאלה שמבטיחים היום, יחיו ויקיימו. הרב ישראל גליס על הבטחות פוליטיות (מאמרים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

כל יום אנחנו שומעים הבטחות מחברי כנסת ושרים.

לא תשאר אף בת ספרדיה בבית, 10,000 דירות לשירותכם בקרית גת, גם העיר אלעד תוכפל, ובכלל רכסים ונצרת עלית יפרחו עד ביאת גואל.

והכותל המערבי מטופל בכפפות של נחושת, מבצע הוזלות לקראת הפסח - אלו שנזרקו מעופרה ועמונה יקבלו בתים חדשים.

נער הייתי וגם זקנתי, והרבה הבטחות שמעתי - גם מכאלו שנמצאים מתחת לשיש. אני תפילה שאלה שמבטיחים היום, אדר תשע"ז, יעמדו בהבטחתם ויחיו ויראו את חלומם מתגשם מתוך בריאות.

בנתיים, מתוך ידיעה וניסיון אישי, אמר הסבא שלי: "כלאם פאדי".

אם משהו לא מסתדר, אשמים העוזרים של... ושל... אבל הם הבטיחו? נכון, אבל לא הבטיחו לקיים.

הורים לבנות, המערכה לא נגמרה. אתם עדיין לא יכולים לשבת בשקט ולבטוח שעסקן כזה או אחר, ולא משנה התואר שלו, יעשה עבורכם את העבודה.

ואם לבת שלכם אין תעודה מספיק חשובה ומספקת את המנהל, המפקחת, המחנכת, ועד הורים ועוד, אין סיכוי שהיא תתקבל לסמינר ולא יעזור ההבטחות של מאן דהוא מעל גבי במה של איזו ועידה.

ולאלו שחולמים על דירות בתקופה הקרובה - חבל על הזמן, אולי הדירות להשכרה פרי חלומו של חבר הכנסת מוזס, אולי יש לזה סיכוי כמו הרכבת למירון.

על מי אתם עובדים ומשקרים מעל כל במה, ורצים ממקום למקום, ומקהילה לקהילה, ומבטיחים הבטחות, ומקבלים תעודות, הכל פרי דמיון של יחצ"ן שנשכר כדי שהקליינט שלו יהיה כל יום בתקשורת, והוא עושה עבודה טובה ו"חכמה".

אבל בתכלס, יבוא יום - והוא כנראה לא רחוק - והעסקנים האלו יצטרכו לפרוע את השטר. בעידן של היום, הכל רשום ברשתות התקשורת.

בנתיים, נשות הכותל ממשיכות להופיע ולהפריע מדי ראש חודש והם מתכננות לקרוא במגילה ולבוא מחופשות כגברים, ומרכז יובלים ממשיך לחלל שבת, ונמשיך לחגוג 'משנכנס אדר' ונלמד לסמוך על עצמינו ויגיע היום ונפרע אתכם את החשבון.

יבוא גם יום ומבקר המדינה יטפל בהבטחות שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר