שפטל מאשים: התנהלות הפצ"ר - גובלת בסחיטה באיומים

שפטל הגיש ערעור על גזר דינו של אלאור אזריה, ובתגובה התפטרו יתר פרקליטיו של החייל היורה מחברון. אביו של אלאור התפרץ בזעם: "לא קבלנו הצעה הגיונית מאף אחד" (חדשות, בארץ)

עו"ד יורם שפטל היום (צילום: פלאש 90)

פרקליטו של החייל היורה מחברון, עו"ד יורם שפטל, תקף היום (רביעי) בחריפות את הפרקליט הצבאי תא"ל שרון אפק ואמר כי הפצ"ר (הפרקליט הצבאי הראשי) אמר לפרקליטי אזריה: "אם אתם לא תערערו על ההרשעה והעונש - גם אנחנו לא נעשה כן". לדברי שפטל: "זו אמירה שערורייתית. שגובלת מבחינה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים".

בפרקליטות הצבאית דחו את דבריו של שפטל ואמרו: "הפרקליטות הצבאית דוחה על הסף את דברי עורך הדין יורם שפטל. אין כוונה להתייחס לתוכנה של פגישה שהתקיימה ביוזמת עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק ולהצעות שהועלו על ידם במסגרתה. הפרקליטות הצבאית ממשיכה לפעול באופן ענייני. ההחלטה האם להגיש ערעור טרם התקבלה, ותתקבל בימים הקרובים".

צ'רלי אזריה, היום (צילום: באדיבות חדשות 2)

במסיבת העיתונאים שקיימה משפחת אזריה ועורך דינם יורם שפטל, אמר אזריה האב לכתבים ששאלו מדוע בחר בהליך של ערעור: "אם זה היה הבן שלך היית מוותר? אם היו תופרים תיק לבן שלך היית מוותר? אני שואל אותך בכנות? לא קיבלנו הצעה הגיונית מאף אחד! אף אחד לא הציע שום דבר. הרמטכ"ל ושר הביטחון היו צריכים לפנות אלינו ולהציע הצעה" אמר האב בכאב.

צ'רלי אזריה (צילום: פלאש 90)

הבוקר הגיש עו"ד שפטל ערעור על העונש שנגזר לאזריה, ומיד לאחר הגשת הערעור פרשו עורכי הדין אילן כץ, אייל בסרגליק וכרמית שחיבר, שליוו עד כה את התיק. השלושה סברו שיש להשלים עם העונש שנגזר על אלאור. בתגובה לדבריו של שפטל אמרו שלושת הפרקליטים כי המלצתם לאלאור ולמשפחתו שלא לערער לא נבעה מ"סחיטה באיומים" של הפצ"ר אלא מהערכה כוללת פרקטית, של סיכויים מול סיכונים, "כאשר לנגד עינינו עומד דבר אחד בלבד והוא טובתו של אלאור אזריה".

עורכי הדין מתחו ביקורת על אופן התנהלותו של שפטל ואמרו: "תמוהה מאוד בעינינו העובדה, שעו"ד שפטל אשר קיבל מאיתנו את מלוא הסיוע, כולל כתיבת מרבית הערעור עבורו, בחר לטעון כי 'התעייפנו' או כי 'נחלשנו'. ההיפך הוא הנכון. משך שנה ליווינו את אלאור ואת משפחתו לילות כימים, תוך שלא חסכנו כל מאמץ לעשות הכל להצלחת ההליך המשפטי, ולא חששנו להתעמת עם גורמים בכירים ככל שיהיו כולל שופטי בית הדין, קצינים בכירים ובראשם הרמטכ"ל, תוך שלא חששנו גם לשלם מחיר אישי", ציינו עורכי הדין בהודעה משותפת.

שפטרל ואזריה (צילום: פלאש 90)

עוד טענו בהודעה שפרסמו: "הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות, ולכן גם כתבנו 50 עמודי ערעור שהוגש והועבר לעורך דין שפטל, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל, שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר