אטימות והתעלמות

עו"ד של בן אוליאל: "נכפה עליו חילול שבת"

אוליאל, מאסירי דומא, נמצא בכלא השרון בתאים מיוחדים של שני אסירים, אתמול הוחלף שותפו בשותף חילוני שדרש טלוויזיה. אוליאל בתגובה סירב לחזור לתאו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן אוליאל (צילום: באדיבות המצלם)

בן אוליאל החשוד בהצתה בכפר דומא ונמצא במאסר בכלא השרון עד לתום ההליכים הוכנס ל'המתנות' לאחר שסירב לחזור לתאו. לדברי עורך דינו אוליאל מלין על כך שהכניסו לו לתא בכח שותף חילוני, ורוצים להכניס לו טלוויזיה לתא.

עורך דינו עדי קידר פנה במכתב דרישה למנהל הכלא להחזיר את המצב לקדמותו.

"מרשי שבנדון עצור עד לתום ההליכים כנגדו, ושוהה בהפרדות בכלא השרון. מרשי מנהל אורח חיים חרדי והדבר ידוע לכלל הגורמים, אלא שמסיבה שאינה ברורה הוכנס לאחרונה לתאו, אסיר שאינו שומר תורה ומצוות", כותב קידר.

מדובר באגף הפרדה, שם שוהים שני אסירים בתא ומצויים יחדיו 77 שעות. השהות של אסיר שאינו שומר כשרות/שבת המנהל אורח חיים חילוני, יחד עם מרשי החרדי יחד בתא, פוגעת בחופש הדת וברגשות הדת של מרשי, והלכה למעשה מדובר במצב דברים בו נכפה על מרשי חילול שבת", מתריע עורך הדין.

"לאור האמור, ובשל הדחיפות בעניין, אבקשכם להחזיר מיד את המצב לקדמותו, קרי שהיית מרשי רק עם אסירים שומרי תורה ומצוות. אין צורך להכביר במילים על החשיבות שבמתן אפשרות לאסירים שומרי תורה ומצוות לשמור על אורח חייהם במהלך מעצרם. לעניין זה מפנה לפקנ"צ 11.01.13 - שמירת השבת וחגי ישראל וכן פקנ"צ 11.55.11 - פעולות דת ומסגרות שיקום דתי לאסירים יהודים".

ה'המתנות' אליהן הועבר אוליאל אלו תאים שלוקחים אנשים לפני ענישה/ לפני מעבר כלא. לדברי מקורביו הוא לא הסכים להיכנס לתא אתמול אחרי שחזר מביקור של אשתו והילדה שלו בכלא, ולקחו אותו לשם.

כעת נמצא אוליאל ללא הציוד שלו שנותר בתאו ויש חשש כי ישאירו אותו שם כעונש בשבת, מדובר בתאים קטנים ולא נוחים בעליל וכאמור ללא הציוד האישי.

עו"ד עדי קידר מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "מדובר בפגיעה ברגשות הדת ובזכויותיו של אסיר חרדי באופן קשה שלא ניתן להשלים עימו. האסיר היינו אדם חרדי ולא יתכן כי שרות בתי הסוהר לא יאפשר לו לקיים את אורח חייו. מצער שבמדינת ישראל יהודי חרדי מוצא עצמו במלחמות מסוג זה".

משירות בתי הסוהר סירבו להגיב לנושא ומסרו ל'כיכר השבת': "בשלב זה אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר