לקראת ימי הפורים:

ארגון "איחוד הצלה" מפרסם כללי זהירות למניעת אסון והנחיות מעשיות למקרי חירום

ב"איחוד הצלה" מזכירים כי בכל מקרה חירום רפואי חייגו למוקד 1221 של איחוד הצלה ומתנדבי הארגון יגיעו למקום במהירות ויעניקו טיפול רפואי בהתנדבות ובחינם. מוקד איחוד הצלה יזניק למקום אמבולנס במידת הצורך (בריאות)

כללי זהירות למניעת אסון בפורים. איחוד הצלה. (צילום: יחצ)

כללים לקראת תקופת וימי חג הפורים:

סכנת התלקחות: ראשית, הקפידו להשתמש בתחפושות שאינן עשויות מחומר דליק. במקרה של תחפושת שהתלקחה, יש להשכיב את הנפגע במהירות ולגלגל אותו על הארץ כדי לכבות את האש או לחנוק את האש באמצעות שמיכה או שטיח ולהזעיק מיד עזרה רפואית.

סכנת פציעות: שימו לב והימנעו משימוש באביזרים חדים: חרב, שרביט וכדומה. הדבר עלול לגרום לפציעות וחתכים. נפצים, זיקוקים וקפצונים אינם חוקיים והם עלולים לגרום לפציעות קשות. רוגטקות, אקדחים ורובים היורים חלקי פלסטיק עלולים לגרום לפציעות.

סכנת חנק: בתחפושות לפעוטות יש להקפיד כי פרטי התחפושת אינם מתפרקים לחלקים קטנים מחשש לבליעה של חלקי תחפושת על ידי הילדים, דבר שעלול לגרום לחנק. במשלוח מנות המיועד לילדים יש להימנע ממזונות שעלולים לגרום לחנק. לדוגמה: מסטיקים עגולים, סוכריות, אגוזים, שקדים וכדומה.

סכנת צריבה ותגובה אלרגית: תרסיסי שלג עלולים להיות דליקים ולהתלקח ובריסוס על הגוף והפנים עלולים לגרום לצריבות. איפור יש לבדוק לפני השימוש על אזור קטן בגוף כדי לוודא שאינו גורם לתגובה אלרגית. יש להשתמש רק באיפור שקיבל את אישור משרד הבריאות.

במקרה של צריבה בעיניים מספריי יש לשטוף את העיניים במים עד שתחושת הצריבה עוברת. אם הצריבה חזקה במיוחד יש לפנות לקבלת טיפול רפואי. במקרה של תגובה אלרגית מאיפור, יש להסירו מידית. במקרה של תגובה אלרגית קשה, נפיחות בלשון ובשפתיים או קשיי נשימה, יש להזעיק עזרה רפואית מיד.

הפעילות במוקד תתוגבר. איחוד הצלה. (יחצ)

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים מסר כי "כמידי שנה גם לקראת פורים הנוכחי השקענו משאבים בהסברה כדי לצמצם כמה שיותר פגיעות ופציעות שנגרמות מתחפושות, אביזרים, נפצים ועוד".

"נוסף על הפרסומים בכלי התקשורת אנו פועלים גם בבתי הספר השונים ומעבירים הדרכות לצוות החינוכי על הצורך בשמירה על כללי הבטיחות בתחפושות ומניעת השימוש בנפצים. יצויין כי בשנים קודמות עקב הקמפיינים נרשמה ירידה משמעותית במקרי הפציעות בתקופת פורים. עם זאת, בימי החג תתוגבר הפעילות במוקד איחוד הצלה כהיערכות לעליה במקרי השגרה עקב שמחת החג והאירועים השונים לרגל החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר