הרצח הנורא במגדל

ישראל ואורה עתיה מגיבים לאישום נגד נדב סלע: "הוא כנראה עמלקי"

אמונה טהורה ופשוטה - זהו הקו המרכזי העובר בדבריהם הגלויים והמרגשים של הורי נחמן עתיה ז"ל ונתן המתאושש מפצעיו. ההוצאות הרפואיות שנפלו עליהם כעת, מובילים אותם לפנות לציבור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההורים ובנם, המתאושש מפצעיו (צילום: גיל נחושתן, ynet)

היום (חמישי) לאחר האשמתו של נדב סלע ברציחת בנם נחמן וניסיון רציחת בנם נתן, בנוסף לרציחת אשתו וילדיו, מתארים ישראל ואורה עתיה את תחושותיהם האישיות. "אנחנו לא מעוניינים לקרוא את כתב האישום ולחפור בפצעים שמנסים להגליד", אומרת האם.

"אנחנו מנסים לקום ולהאמין שיש פה מהלכים שאנחנו לא יכולים להבין - מהלכים שמימיים", היא אומרת, "רק בורא עולם יכול להסביר מה היה פה, זה לא משהו טבעי. אנחנו מנסים לקום ולהשתקם ולא לחפור בפצעים, לא לחפור בהם".

לשאלה מה מחזיק אותם בימים אלו, היא עונה בראיון ל-ynet: "המחשבה על נחמן שהוא נמצא במקום טוב, ושהוא מת על קידוש השם וזה לא משהו טבעי. אנחנו יודעים שיש פה מהלכים שמימיים. אנחנו מאמינים שבורא עולם עושה פה משהו טוב, שלנו אין את השכל להבין אותו, אפילו שזה נראה מאוד רע".

הרוצח סלע, היום בבית המשפט, וזעקות משפחת אשתו וילדיו (צילום: שמיר אלבז, ynet)

"יש לנו אמונה, פשוט אמונה בבורא עולם, ויש המשכיות ונצחיות", היא מדגישה. "זה מה שיכול להחזיק את הבן אדם בעולם הזה בשפיות, אחרי מעשה כזה קשה. אני גם מסתכלת על חצי הכוס המלאה - שנתן נשאר לנו. לצאת מכזו תופת כמו שהוא יצא, זו ממש הברכה בתוך הצרה, אנחנו רואים את הרווחה בתוך הצרה".

ישראל, אביו, אומר ל-ynet כי "כמו שהקב"ה ריחם עליו בזירה, ככה אנחנו רואים גם את ההחלמה שלו ברוך השם, שהיא מעל דרך הטבע והיא תמשיך בעזרת השם. זו הבמה להודות לכל עם ישראל על התפילות. באמת אנחנו רואים ניסים גדולים".

"לגבי הרוצח, אנחנו מעדיפים כמה שפחות להתעסק איתו וכמה שפחות לחשוב עליו", הוא מוסיף. "כל כתב האישום הזה זה דברים זוועתיים, טירוף. הסביבה שאנחנו חיים בה, לצערנו, מעלה את הרף מאירוע לאירוע כמו שאנחנו רואים בשנים האחרונות. בית המשפט צריך לתת מענה ולהגדיר את כל אותו טירוף שאנחנו חיים בתוכו, וזה תפקיד שלהם".

לדבריו, "אנחנו מאמינים שבורא עולם יעשה איתו את הדבר שצריך לעשות. אני לא חושב שיש עונש בעולם הזה שהוא יכול לקבל, אין עונש בידי אדם, שיכול להכיל את הרשעות שלו ואת העוצמה שפגעה בנו ובמשפחה שלו, שלא היו לו שום רחמים עליהם. הוא טוען שהם היו עמלקים? אני חושב שצריך לבדוק אם הוא לא עמלקי".

כל בני משפחת עתיה מקיפים באהבה את נתן המחלים מפצעיו. הוא קיבל מערכת תופים האמורה לסייע לו מבחינה רפואית ונפשית כאחד. "אני מרגיש טוב יותר מאשר לפני חודש", מתאר נתן.

כאמור, סלע רצח גם אשתו דור כרסנטי, ילדיו יוסף ובנימין. מול שלוש מצבותיהם של דור הילדים נכתב "הביטו וראו, אם יש מכאוב כמכאובי אשר עולל לי", על מצבתה של דור נכתב "דור לדור ישבח מעשיך, לדור ודור נגיד גדלך", על מצבתו של יוסף נכתב "ויהי יוסף יפה תואר ויפה מראה - ויוסף איננו", ועל מצבתו של בנימין נכתב "כלו בדמעות עיני בעטף עולל ויונק".

קברי הילדים שאביהם, נדב סלע, רצח אותם (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

הרשויות במדינת ישראל מממנות לנתן ולשאר בני המשפחה טיפולים פסיכולוגיים, אבל הן לא מממנות את הנסיעות התכופות לקריית שמונה, שם מתבצע הטיפול, ובני המשפחה אף נזקקים לעזרה נוספת. חבריהם של בני המשפחה מנסים כיום לעזור להם להתמודד עם קשיים כלכליים אלו, ובבנק דיסקונט בטבריה נפתח חשבון בנק לצורך תרומות תחת השם "מרימים את נתן", שמספרו 246182.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר