הדיל נחשף

איתן כבל מודה: "שלי יחימוביץ' מחויבת לי"

לאחר ההכחשות הנמרצות של יחימוביץ' וכבל על דיל ביניהם על תמיכה הדדית - בה לראשות ההסתדרות ובו לראשות מפלגת העבודה - נחשפת היום האמת. וגם: מה חושב כבל על הרצוג (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כבל ויחימוביץ'. ארכיון (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

לפני כחודש הסעירה את המערכת הפוליטית הפצצה שהוטלה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ' ואיתן כבל (המחנה הציוני): הראשונה פותחת במירוץ לראשות ההסתדרות באמצעות סיעתו של חברה למפלגה.

בתגובה לטענות של המועמד השני בבחירות להסתדרות, היו"ר המכהן אבי ניסנקורן, כי זהו חלק מדיל במסגרתו יחימוביץ' בתמורה תתמוך בכבל בהתמודדותו לראשות העבודה, הכחישו השניים את הדבר באופן חד משנעי.

אלא שהערב נחשפת בחדשות 2 שיחה בה מודיע כבל לשותפיו בסיעה בהסתדרות על ההסכם שקיים אף קיים עם יחימוביץ'. באחת ההקלטות ששודרה במהדורה המרכזית נשמע כבל אומר: "אני נפגשתי עם שלי, אני רוצה ללכת עם שלי להסתדרות אה... שלי מחויבת לתמיכה בי בבחירות ליו"ר המפלגה. אני אצטרך את העזרה שלכם בעניין הזה. איך אמרתי את זה. אני נתתי לכם פיקדון אתה יודע בעניין הזה, והגיעה העת".

שלושה אנשים נכחו בפגישה בה נאמרו הדברים, מלבד כבל עצמו: היועץ המשפטי של כבל, יו"ר סיעת בית חברתי איציק יואל, ובא כוח הסיעה לאון בן לולו. יואל ובן לולו לא רצו לאפשר ליחימוביץ' להתמודד בהסתדרות דרך הסיעה שלהם ושל כבל, שכן רק לאחרונה הם חתמו על הסכם קואליציוני בהסתדרות עם אבי ניסנקורן.

כבל נשמע מנסה לשכנע אותם שמדובר בהזדמנות שלא תחזור: "לאורך כל הדרך, אמרתי, שהסיעה היא כלי כדי לקדם אותי אמרתי לך את זה לאורך כל הדרך? אמרתי לך את זה לאורך כל הדרך? כל כולה, כל המהות שלה... היתה רק כלי לקדם אותי, לא הסתדרות, זה לא מעניין אותי הסתדרות, לא מעניין אותי להיות בהסתדרות, זה לא מעניין אותי. עכשיו, זה אחד, עכשיו. החיים דבר דינמי, פוליטיקה זה לא מישהו שיושב מחכה לך, מי כמוך יודע את זה אתה בחיים שלך הפוליטיים, זו הזדמנות ענקית בהסתדרות ובתוך מפלגת העבודה".

וגם על יו"ר מפלגתו, הרצוג, פתח כבל פה גדול: "עזוב, עזוב עכשיו, הלך, יילך, א... הרצוג לא כי הוא לא אכזר, הוא תחמן, הוא רמאי הוא תחמן של...של גנבים קטנים".

בתגובה לפרסום ההקלטות אומר הערב כבל: "את שאמרתי בשיחה אמרתי מתוך משאלת לב, שאפילו אני איני יודע אם ארצה לממשה. אין ולא היה דיל ביני ובין שלי, לא ביקשתי ממנה לתמוך בי לראשות המפלגה וממילא היא גם לא הבטיחה זאת. הדלפת קטעים סלקטיביים משיחה בת שעות ארוכות היא עוד פרפור אחרון של ניסנקורן ומשפחת עיני למנוע התמודדות, ומאמצים אלה מעידים על הפחד שהם חשים. להדלפה יש ערך רכילותי ובוודאי לא משפטי. בחירות יהיו ועל ניסנקורן להשלים עם זה".

תגובתה של יחימוביץ': "לא היה ולא יהיה דיל, לא בעל פה ולא בכתב. כבל לא ביקש ולא העלה תמיכה שלי בו, תומכיי במפלגה הם אנשים חופשיים שאינם מקבלים פקודות מאיש וההחלטה שלי במי לתמוך תהיה מבוססת על טובת המפלגה".

והרצוג מיהר והגיב: "הערב נחשפה קומבינה מושחתת חמורה ביותר שחייבת להוביל את המעורבים בה למסקנות אישיות. מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב, חברי ומתפקדי מפלגת העבודה. אי אפשר להגזים בנזק שנגרם לנו אבל אנחנו נדע להתגבר, להתחזק ולהוביל את המפלגה על ערכיה המדיניים והחברתיים בחזרה להנהגת המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר