סערה בוושינגטון

התובע הכללי האמריקני השעה עצמו מהחקירה

ג'ף סשנס הודיע במסיבת עיתונאים שערך אמש (ה') כי הוא משעה את עצמו ממעורבות בחקירת ה-FBI הנוגעת לקשרים בין בכירים אמריקאים לבין הרוסים במהלך הבחירות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך מסיבת העיתונאים)

סערה פוליטית בארה"ב סביב התובע הכללי ג'ף סשנס ויחסיו עם הרוסים, יחסים אותם הכחיש ואף שיקר בשבועה בשימוע שנערך לו בקונגרס קודם מינויו.

סשנס הודיע כי אינו מתכוון להתפטר מתפקידו כפי שתבעו ממנו לעשות בכירים דמוקרטים בקונגרס, אבל במסיבת עיתונאים אמש (ה') הודיע התובע הכללי כי הוא משעה את עצמו מהחקירה שמנהלים משרד המשפטים האמריקני וה-FBI בנוגע להתערבותה לכאורה של רוסיה בבחירות לנשיאות שהיו בארה"ב בנובמבר האחרון. בכך נענה סשנס לקריאות של בכירים במפלגה הרפובליקנית שישעה עצמו מהחקירה כדי לא לפגוע באמינותה.

לפי דיווח של "וושינגטון פוסט", סשנס נפגש עם שגריר רוסיה בוושינגטון סרגיי קיסלייק פעמיים בשנת 2016, כשהיה סנאטור ויועץ לאנשי הקמפיין של טראמפ. לפי הדיווח נערכה אחת הפגישות בין סשנס לשגריר במשרדו של סשנס בסנאט, והיא התקיימה בספטמבר – בעיצומה של מתקפת סייבר על וושינגטון שלדברי ארה"ב ממשלת רוסיה הייתה אחראית לה ונעשתה כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות. הבית הלבן טוען כי סשנס נפגש עם הדיפלומט בכובעו כסנאטור ולא בכובעו כיועץ לקמפיין של טראמפ.

החשיפה כאמור הביאה לתביעה להדחתו של סשנס על ידי בכירים דמוקרטים וגם בכירים במחנה הרפובליקני דרשו ממנו להשעות את עצמו מהחקירה שמנהלים משרד המשפטים וה-FBI בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות שבהן ניצח טראמפ. סשנס אחראי על שני הגופים האלה מתוקף תפקידו. הלילה כאמור נענה סשנס לדרישת הרפובליקנים.

במסיבת העיתונאים אמש אמר סשנס כי מעולם לא קיים פגישות שבהן שוחח עם גורמים רוסיים על קמפיין הנשיאות של טראמפ. הוא טען כי תשובתו לשאלות שהוצגו לו בסנאט בשימוע שנערך לו לפני מינויו היו כנות ומדויקות - נכון לאופן שבו הוא הבין אותן באותה העת. על כל פנים הוא הודיע כי אם תתנהל חקירה כלשהי בנוגע לקמפיין הנשיאות של טראמפ – הוא יימנע מלהשתתף בה. סשנס אמר גם כי הפגישה שערך בספטמבר עם שגריר רוסיה התקיימה לבקשת השגריר. הוא אמר כי הוא אינו זוכר שום דיון פוליטי ספציפי עם השגריר במהלך הפגישה הזו, וכי בפגישה הם דנו בטרור ובמלחמה באוקראינה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אמש לראשונה לפרשה, והביע אמון מלא בסשנס. טראמפ נשאל אם הוא חושב שסשנס צריך להתפטר והשיב: "אני לא חושב כך". הוא הבהיר גם כי הוא אינו חושב שסשנס צריך לפסול את עצמו מעיסוק בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. הוא הוסיף כי הוא אינו חושב שסשנס לא דיבר אמת במהלך השימוע שלו בקונגרס, אך ציין כי הוא יכול היה להגיב בצורה מדויקת יותר. "הדמוקרטים מגזימים. זה ציד מכשפות", טען הנשיא.

אין זה הבכיר הראשון בממשל טראמפ שנאלץ להתפטר בגלל מעורבותו בקשר עם הרוסים. באמצע חודש פברואר, פחות מחודש אחרי השבעת טראמפ לנשיא, נאלץ היועץ לביטחון לאומי של טראמפ מייקל פלין להתפטר מתפקידו אחרי שנחשף כי ניהל מגעים עם השגריר הרוסי בוושינגטון לפני כניסת טראמפ לבית הלבן. התפטרות פלין הייתה מכה קשה ומבוכה גדולה לממשל טראמפ, משום שהיועץ לביטחון לאומי הוא אחת הדמויות הבכירות ביותר בממשל האמריקני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר