מחקר: כך האדם לידכם משפיע על איכות העבודה שלכם

בלא מעט מקומות עבודה, העובדים יושבים זה לצד זה ללא מחיצות בין העמדות. מחקר חדש בדק האם יש לכך השפעה על תפוקת העבודה ועלה על תופעת "אפקט הזליגה" (מחקרים, אימון אישי)

זה לא רק אתם מול המחשב, זה גם האדם לצידכם (צילום: shutterstiock)

המטרה שלכם? לסיים את המצגת עד סוף היום, רק בדיוק נתקלתם בסרטון משעשע שהקפיץ לכם את זה ואת זה והופס! עוד שעתיים אתם יוצאים מהמשרד ולא הספקתם כלום.

מבט קל הצידה ואתם מגלים שחברכם לעמדת העבודה נראה ממוקד מאוד ועובד בחריצות. למעשה, אם תמשכו עוד קצת את המבט הזה, זה יכול להיות מספיק בשביל לגרום לכם לעבוד טוב יותר, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב-Harvard Business Review.

כן, החוקרים מצאו כי למי שיושב לידכם במשרד יש השפעה ישירה על תפוקת ואיכות העבודה שאתם מייצרים בכל יום נתון. הם קוראים לזה "אפקט הזליגה" - כלומר, 10 אחוזים מהפרודוקטיביות של חברכם לעמדת העבודה במשרד משפיעים על העבודה שלכם.

משמעות הדבר היא שאם <שם של חבר לעבודה חרוץ נורא> עובד היטב, שולח אינסוף אימיילים וצולח טורי מספרים על ימין ועל שמאל, אותה ארשת רצינית תידבק גם בכם. עם זאת, אם הוא בוהה ברצף סרטונים / מאמרים / מתכונים, ההשפעה תהיה זהה - והיקף העבודה שלכם ואיכותה ייפגעו.

המסקנה? בחרו את חבריכם לעמדה בחכמה, ואם יש לכם רשימת מטרות באורך קילומטר, יש מצב ששווה לכם לעבור לחדר ישיבות ריק. ולנעול את הדלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר