הזיכרונות של יחיאל נהרי

הבירה השחורה של האדמו"ר ה'בית ישראל' מגור זצ"ל. צפו

הפייטן יחיאל נהרי העלה זיכרונות מה"בית ישראל" מגור זצ"ל, וסיפר על בירה שחורה שקיבל לעומת החסידים שקיבלו בירה לבנה וההסבר של הרבי ל"ספרדים אשכנזים" • צפו (אנשים)

(צילום: יעקב לדרמן)

במהלך הילולת משה רבינו ע"ה שנערכה אמש (מוצאי שבת) בבית שמש העלה הפייטן יחיאל נהרי זיכרונות מילדותו אצל כ"ק האדמו"ר ה"בית ישראל" מגור זצ"ל.

וכך סיפר יחיאל נהרי: "הייתי ילד קטן, סקרן, נכנסו לטיש של ה"בית ישראל" וראינו כל החסידים שותים בירה לבנה. האדמו"ר אמר לעוזר שלו תן להם בירה שחורה. לא הבנתי למה - כולם לבנה ואני ואבא שחורה. אני שואל את אבא, הוא אמר לי זה האדמו"ר קבע, אתה לא יכול לשאול שאלות.

"זה ישב אצלי, אמרתי אני אשלא. מקסימום יתן לי סטירה. אמרתי לו כבוד הרב יש לי שאלה, לא מתיישב לי - כולם בירה לבנה ואני מגיע עם אבא, כבודו נותן לנו בירה שחורה.

"אמר לי שאלה טובה שאלת, חיכיתי לשאלה שלך. עכשיו אני איישב לך את כל הדילמה של אשכנזים וספרדים. אגיד לך חידוש.

"כתוב בפסוק: 'והר סיני עשן כולו', מעמד הר סיני כל ההר היה אפוף עשן, אומר - אתם הספרדים שתהיו בריאים רוצים הכל ועכשיו, אין לכם סבלנות, מהר... תורה? הופ... ישר, אז העשן קצת נדבק, אתה יודע, בגלל זה יש צבע כזה... האשכנזים אמרו, עוד שעה, עוד יומיים, אנחנו נקבל את התורה גם ככה, אז נחכה, יש לנו סבלנות, זה כל העניין, אחרת אין שום הבדל.

"הוא אמר לי יותר מזה, יבוא יום, אם אתה שר ושר מכל הלב ושירים ושבחות לקדוש-ברוך-הוא, יבוא יום וגם אשכנזים יבואו לשמוע אותך, בא היום הזה , אני רואה פה את כולם...".

צפו בתיעוד של הצלם יעקב לדרמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר